شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تکاب

حوزه/ امام جمعه تکاب گفت: ۱۲ فروردین روز فقط عید ما مردم ایران نیست، بلکه عید همه‌ مسلمانانی است که عادت کرده بودند اسلام را در حال دفاع در موضع انفعال، درحال انزوا ببینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان تکاب که در مصلای بقیة الله این شهر برگزار شد با بیان این که بخش مهمی از معارف دین در منابع شیعی و اهل سنت، بیان مبسوط فضائل حضرت مولی‌الموحدین علی(ع) است، اظهار داشت: حضرات معصومین علیهم‌السلام و در رأسشان حضرت ختمی مرتبی(ص) کرارا یادآور می‌شوند که فضائل امیرالمؤمنین(ع) لاتُحصَی و بی‌انتهاء است.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) بدل و جایگزین ندارد و وجود با برکت حضرت، وجودی منحصر بفرد است؛ تا آنجا که فرموده‌اند؛ فقط آن حضرت است که دارای لقب «امیرالمؤمنین» است. و ما اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمندیم که اصول و قواعد حکومت را از منظر اسلام علوی دریابیم.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: طبق فرمان حضرت مولی، در نگاه حکومت، باید دورترین و منفورترین مردم کسانی باشند که دنبال معایب دیگران می‌گردند و نقاط ضعفشان را می‌جویند و برملا می‌کنند و حضرت در نامه خود به مالک اشتر می فرمایند؛ در مردم معایبی هست که حاکم موظف‌ترین است به پوشاندن آن معایب و و حضرت در ادامه به مالک می فرماید، دلت را از حقد و کینه و عقده نسبت به مردم آزاد کن و رشته هر عداوتی را از میان بردار.

وی در ادامه افزود: یکی از مصادیق تقوا احیا و شب زنده داری در شب های قدر است و منظور از احیا در شب قدر، در حقیقت احیای دل است؛ نه صرف بیدار ماندن ظاهری.اصل این است که انسان در این شب برای لحظاتی نیز شده از خواب غفلت بیدار شود و دلش را احیا کند، حیات ببخشد. انسان اگر بتواند در شب قدر، با خود خلوتی داشته باشد و با عبادات و نماز و دعا عروجی حاصل کند و طهارتی کسب کند، توانسته است در حد خود شب قدر را احیا کند.

حجت الاسلام کوهی در ادامه به فرارسیدن روز۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ۱۲ فروردین روز بزرگ، اما مظلوم و قدر ناشناخته در میان مناسبت‌های انقلاب اسلامی است. شاید قرار گرفتن این روز در تعطیلات نوروز علت اصلی آن باشد و البته دلیل دیگر آن هم عدم فهم عمیق از اهمیت استقرار نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: نگاه عمیق حضرت امام رضوان‌الله‌علیه در این باره با ۵ تعبیر خواندنی؛ تامل‌برانگیز است که فرمودند؛ صبحگاه ۱۳ فروردین که روز نخستین حکومت الله است، از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند؛ روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ ساله حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بر بست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.

امام جمعه تکاب گفت: ۱۲ فروردین روز عید فقط ما مردم ایران نیست، بلکه عید همه‌ مسلمانانی است که عادت کرده بودند اسلام را در حال دفاع در موضع انفعال، درحال انزوا ببینند و آن وقتی که یک ملتی در موضع تهاجم به قدرت‌های سلطه‌گر و تهاجم به نظام‌های بشری ناقص قرار می گیرد و اعلان یک جمهوری براساس اسلام می‌کند این برای همه‌ی ملت‌های مسلمان مایه‌ی مباهات و سربلندی است.

وی افزود: علت این که دشمنان بشریت و دولت هایی مثل دولت آمریکا که خون آشام ترین دولت هاست و رژیمی کودک کش مثل اسراییل دشمن درجه یک جمهوری اسلامی ایران می باشند، این است جمهوری اسلامی ایران چهره ریاکارانه آمریکا را اشکار و به دنیا معرفی کرد. سیاست های خبیثانه آمریکا و صهیونیست ها را به هم ریخت.

حجت الاسلام کوهی ادامه داد: در همین ماجرای فلسطین و غزه ببینید نقشه راهبردی صهیونیسم جهانی اخراج مردم فلسطین از فلسطین بود، طرحی که قرار بود همزمان با پیوستن عربستان و ۲۰کشور دیگر به روند عادی‌سازی روابط با صهیونیسم تکمیل شود و در مرحله بعد، کوچ اجباری مردم غزه و سپس کرانه غربی به اردن و مصر اجرایی شود و در مرحله سوم با قرار دادن کامل سرزمین فلسطین در اختیار صهیونیستها، عملاً ملت فلسطین در سرزمینی غیر از سرزمین خودش تشکیل شود و از این رهگذر، مسیرها و راهگذرها (کردیدور)ی جایگزین مانند کریدور ایلات، کانالی مانند سوئز را تضعیف کند و این روند در غرب‌آسیا برعلیه ایران ادامه یابد! اما سیاست های جمهوری اسلامی این طرح‌ها را در هم ریخت!

وی اضافه کرد: مدتی است برخی سیاسیون داخلی به‌ویژه دولتمردان سابق و حامیان سازش و مداهنه با آمریکا، با ارائه تحلیل‌های مختلف تلاش دارند تا آینده ایران به ویژه وضعیت اقتصادی کشور را به آمدن و نیامدن ترامپ گره بزنند و به اصطلاح اقتصاد ایران را "شرطی" کنند.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: تاریخ آمریکا نشان می‌دهد رییس جمهور در این کشور هر کس که باشد مجبور است در چارچوب سیاستهای کلان این کشور و مطابق ساختار سیاسی آن عمل نماید بنابراین هرکدام که انتخاب شوند خیلی فرقی نمی‌کند. تصمیم نهایی در آمریکا را کمپانی‌های سلاح، اتاق‌های فکر و لابی‌های مختلفی که وجود دارد می‌گیرند و رییس جمهور آمریکا صرفاً در تغییر برخی از اولویتها نقش ایفا می‌کند. لذا آن چه مهم است نحوه مواجهه ما با آنان است که چگونه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و از فرصتها به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی ابراز داشت: سمت آمریکا ابزار جدید قابل تصوری وجود ندارد. از سال ۹۸ اوج کارزار فشار حداکثری تا اکنون، تحریم‌ها به صورت حداکثری علیه ایران اعمال شده است و بایدن نیز به طور کامل سیاست ترامپ را دنبال کرده است. جعبه ابزار تحریم آمریکا علیه ایران ابزار جدیدی ندارد همان سخنی که منوچین وزیر وقت خزانه‌داری آمریکا بیان کرد. ترامپ ۲۰۲۴ هم نمی‌تواند چیز جدیدی به آن اضافه کند و رفتاری متفاوت از بایدن داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha