سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1147067
۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
فلسطین

حوزه/ به مناسبت گرامیداشت روز سرزمین، تونس بر موضع خود در حمایت از فلسطین تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، وزارت امور خارجه تونس در سالروز گرامیداشت روز سرزمین در فلسطین، ضمن تأکید بر موضع خود در حمایت از این کشور، مطالبه مردم آنجا در دفاع از حقوق مسلم خود و درخواست برپایی دولتی مستقل در تمام سرزمین فلسطین به پایتختی قدس شریف را حقیقتی دانست که مرور زمان، آن را کهنه و مضمحل نمی‌کند.

وزارت امور خارجه اعلام کرد: این چهل و هشتمین سالگرد قهرمانی مردم سرافراز فلسطین در مقابله با ماشین جنگی و ظلم وحشیانه صهیونیستی، شهرک‌سازی و سیاست‌های توسعه طلبانه رژیم اشغالگر و تلاش برای آوارگی و یهودی سازی قدس است.

این وزارتخانه افزود: دولت و مردم تونس ایستادگی ملت فلسطین را می‌ستایند، ملتی که شجاعانه با استکبار و ظلم روزانه رژیم اشغالگر مقابله می‌کند؛ رژیمی که با جنگ سیستماتیک بدون کوچکترین بازخواست یا پاسخگویی، پیمان‌های بین المللی و ارزش‌های انسانی و اخلاقی را در سایه سکوت مشکوک و شرم آور جامعه بین المللی نقض می‌کند.

شایان ذکر است روز سرزمین، مناسبتی در مبارزات مردم فلسطین است که هر ساله در روز ۳۰ مارس (۱۱ فروردین) با برپایی تظاهرات و اعتصاب سراسری گرامی داشته می‌شود. آنها در این روز به خشونت، سیاست تبعیض نژادی، مصادره زمین‌ها و ویران‌سازی روستاها، راندن اهالی از سرزمین خودشان و تجزیه آن به مجموعه‌های کوچک جدا از هم اعتراض می‌کنند. این مناسبت در سال ۱۹۷۶ و در روز قیام ملی مردمن فلسطین در سرزمین‌های اشغال شده بنیان نهاده شد. در ان روز اسرائیل ۲۱ هزار کیلومتر مربع از زمین مردم فلسطین را مصادره و به مهاجران واگذار کرد که قیام آنها را در پی داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha