سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق

حوزه/ در پی تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران، چند تن از جمله سردار محمد رضا زاهدی از فرماندهان سپاه قدس به شهادت رسیده و عده‌ای مجروح شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خبرگزاری جمهوری عربی سوریه (سانا) از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در این کشور خبر داد.

در پی این حمله که ساعت ۱۷ به وقت محلی روی داد، ساختمان کنسولگری ایران به کلی تخریب شده و چند تن از جمله سردار محمد رضا زاهدی از فرماندهان سپاه قدس به شهادت رسیده و عده‌ای مجروح شدند.

شبکه خبری المیادین لبنان نیز با اشاره به اینکه در پی این حادثه هفت تن شهید شده‌اند، اظهار داشت: فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه همراه با استاندار دمشق از این ساختمان بازدید کرده و در تماس با حسین امیر عبداللهیان همتای خود ضمن ابراز همدردی، این جنایت را محکوم کرد.

وی با تأکید بر اینکه هدف قرار دادن سفارت در قانون بین المللی ممنوع بوده و همه اعضای سازمان ملل آن را تأیید کرده‌اند، تصریح کرد: اسرائیل نمی‌تواند روابط ایران و سوریه را از بین ببرد.

وزیر امور خارجه ایران نیز گفت: نتانیاهو به دلیل ناکامی‌های پی در پی در غزه و ناکامی در دستیابی به اهداف صهیونیست‌ها، تعادل روحی خود را به طور کامل از دست داده است.

وی با تاکید بر اینکه این تجاوز، ناقض تمام هنجارهای دیپلماتیک و معاهدات بین‌المللی است، این رژیم را مسئول عواقب این اقدام دانست و از جامعه بین‌الملل خواست که اقدامات قاطعی در قبال جنایات اسرائیل اتخاذ کند.

حسین اکبری سفیر ایران در دمشق نیز در گفت‌وگو با خبرنگار المیادین با اشاره به اینکه رژیم اسرائیل هیچ عرف بین المللی را رعایت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از جنایت اسرائیل واهمه‌ای ندارد و در کنار ملت مقاوم سوریه می‌ایستد.

سفیر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار العالم نیز با تأکید بر اینکه اقدام اسرائیل پاسخ قاطع ما را به همراه خواهد داشت، یادآور شد: این ساختمان با جنگنده‌های اف‌ ۳۵ و شش موشک مورد حمله قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه وی در آن زمان در محل کار خود در سفارت بوده است، خاطرنشان کرد: اسرائیل بعد از این همه جنایت در شش ماه گذشته بر ضد ملت فلسطین امروز هم این جنایت را بر ضد ایران مرتکب شد.

وی افزود: تاکنون آواربرداری کامل انجام نشده و بین پنج تا هفت نفر به شهادت رسیدند و آمار دقیق بعدا منتشر خواهد شد. دو نفر از نیروهای پلیس نیز به شهادت رسیدند.

شایان ذکر است سردار محمدرضا زاهدی در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت.

حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق + فیلم و تصاویر

وی در فاصله سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود. وی از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز شد و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ معاونت عملیات سپاه پاسداران را هم بر عهده داشت. سردار زاهدی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس، فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلام IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    السلام علی الشهداء و رحمة الله و بركاته
  • چرا IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    با توجه به وضعيت ماهواره اي خوب و اشرافي كه به تبع اون داريم چرا جنگنده های صهیونیست ها اعم از اف ۳۵ و غیر اون روی باند با موشک منهدم نمی شوند؟
    • کمرشکن IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      0 0
      دشمن عمده ي اتكايش به نيروي هوايي است، بايستي اين اتكاء فرو ريزد، زدن آن و انهدامش براي جبهات مختلف درگیر با صهیونیست ها مفید خواهد بود، در ضمن هدف گرفت اف ۳۵ ها تجارت آمریکا با آنها هم هدف گرفته می شود.
  • حذف IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    نتانياهو و ... مي بايست فورا حذف شود
  • سرزنی IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    سرسلسله تروریست ها آمریکای تروریست زاست. هیمنه آمریکا در منطقه یکیش همین ناوها بخصوص هواپیمابرش هست. این نماد هیمنه ای می بایست به قعر دریا برد. سطح تجهیز انصارالله می بایست ارتقاء بیابد که بتواند به آسانی چنین کند.
    • باند IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      0 0
      ناوهاي هواپیمابر اکنون باند پرواز هواپیماهای جنگی یانکی ها برای بمباران یمن هستند. با زدن و غرق کردن آنها باند پرواز از آمریکا گرفته می شود و کشورهای منطقه هم مایل به همکاری باندی با آمریکا جهت حمله نیستند.
  • ۱تیرخیلی نشان IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 0
    قبلا موشك هايي ساخته شده بود كه درونش انبوهي از ريزموشكها بود، اگر چنین چیزهایی در قالب سوپرسونیک باشد و بر فراز پایگاه هوایی یا محل استقرار زرهی و تانک ها باز شود، می تواند تعداد زیادی هواپیمای جنگی، تانک و توپ را هدف قرار دهد و منهدم نماید.
  • اخراج فوری IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 0
    به اخراج آمريكا ورود جدي نكرديم الآن با مشكلاتي مواجهيم. و حالا بايستي در حذف ناوگان جنگی آمریکا از منطقه تسریع کرد. ضربه صرف فایده ندارد، بالاخص هواپیمابرهاش باید سلاح مناسبش بکار گرفته بشه. یال و کوپال این یاغی بریزه بقیه کار دستشون میاد