دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق گفت: حوزه های علمیه نجف اشرف و کربلای معلی و همچنین قم و مشهد مقدس، خاستگاه حوزه های علمیه تأثیرگذار در جهان اسلام هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در دیدار عبد السلام عارف مدیر دیوان وقف شیعی در کربلا گفت: حوزه های علمیه نجف اشرف و کربلای معلی و همچنین قم و مشهد مقدس، خاستگاه حوزه های علمیه تأثیرگذار در جهان اسلام هستند و هنوز هم نقطه آغاز علم و جهاد و فضیلت بوده و هستند.

ایشان ادامه داد: رژیم های ظالم برای تخریب حوزه های علمیه در شهرهای کربلا و به ویژه مشهد و محدود ساختن بقیه حوزه ها تلاش کردند، اما خداوند زحمات آنها را بی نتیجه کرد و با وجود همه تلاش ها برای نابودی آن، زندگی به حوزه علمیه کربلای معلی بازگشت. همچنان که بقیه حوزه های علمیه نیز با وجود چالش ها، رشد کردند.

آیت الله مدرسی احیای مدارس قدیمی که در کربلا بر اثر جنگ‌ علیه این شهر یا توسعه حرمین شریفین تخریب شده‌اند و بازسازی آن در مکان‌های جدید را خواستار شد.

ایشان بیان داشت: این کار فرصتی را برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) فراهم می کند تا از درس ها، عبرت ها و روحیه سخاوتمند بالای حوزه های علمیه در جوار حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) الهام بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha