جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

حوزه/ همه باید برای از بین بردن فقر و کاهش آن تلاش کنند و هرکسی در حد خود باید به نیازمندان خدمت کند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی در دیدار مدیرکل و معاونین کمیته امداد استان قم با اشاره به آموزه‌های دینی درباره کمک به فقرا و محرومان گفتند: کمیته امداد در رسیدگی به فقرا و نیازمندان در کشور پیشگام است.

ایشان  بابیان اینکه فقرا و محرومان عیال الله و خانواده حضرت ولیعصر (عج) هستند تأکید کردند: کارهای کمیته امداد امام زمان(عج) را خوشحال می‌کند و موجب رضایت خداوند متعال است.

این مرجع تقلید بابیان اینکه روایات و احادیث بسیاری برای کمک به فقرا و نیازمندان وجود دارد گفتند: همه باید برای از بین بردن فقر و کاهش آن تلاش کنند و هرکسی در حد خود باید به نیازمندان خدمت کند.

ایشان از اینکه استان قم در کمک‌های مردمی و رسیدگی به ایتام جزو استان‌های برتر کشور است اظهار خوشحالی کردند و گفتند: باید این کارها را به همه مردم بگویید تا قم برای شهرهای دیگر هم الگو باشد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پایان ضمن تشکر فراوان از امدادگران کمیته امداد بیان داشتند: سلام مرا به همکاران خود برسانید و بگویید دعایتان می‌کنم و به حال شما غبطه می‌خورم.

در ابتدای این دیدار اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در ۱۰ ماهه نخست امسال ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان قم ۲۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد هستند گفت از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۵۰ خانواده مستمری‌بگیر این نهاد هستند و بقیه از یک یا چند خدمت این نهاد بهره می‌برند.

میرشکار از خرید 120 واحد مسکونی برای نیازمندان در امسال خبر داد و گفت: این تعداد تا پایان سال به 150 مسکن خواهد رسید و کمیته امداد برای خرید خانه 40 میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان تحت حمایت دارای شرایط پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم ارتقای سطح فرهنگی خانوارهای تحت حمایت را از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در قم اعلام کرد و گفت: آموزش‌های تربیتی خانواده و نماز و اعزام مددجویان تحت حمایت به سفرهای زیارتی کربلا و مشهد مقدس و اجرای طرح فلاح ازجمله این برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: امسال 800 نفر از مددجویان به کربلای معلی و 1700 نفر به مشهد مقدس اعزام شدند.

میرشکار با اشاره به طرح‌های مددکاری اسلامی و اداره بانوان گفت: این طرح‌ها در قم به‌صورت آزمایشی در حال اجرا هستند و در آینده در کشور عملیاتی خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد قم با اشاره به اینکه ازدواج پایدار مددجویان از اهداف مهم این نهاد است گفت: در 10 ماه نخست امسال 673 کمک جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت اهداشده است.

وی از برگزاری جشن ازدواج 200 زوج سالمند خبر داد و گفت: این طرح برای پیشگیری از تنهایی و افسردگی سالمندان اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha