سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ آیت الله خاتمی گفت: روز قدس یکی دیگر از امتحانات الهی است، روز قدس امسال بسیار مهم است چون غزه در شرایطی است که رژیم جلاد و طفل کش پیش چشم جهانیان بچه ها را می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله سید احمد خاتمی در جمع شب زنده داران مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز گفت: شما مردم آذربایجان و تبریز در همه امتحانات انقلاب سربلند هستید. شما مردم تبریز با حضور شکوهمند و ارزشمند خود در انتخابات اخیر با توجه به همه حواشی، خوش درخشیدید.

وی با بیان اینکه شما مردم آذربایجان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری مایه افتخار شدید، افزود: اینکه به نماینده ولی‌فقیه بیش از ۸۰۰ هزار رای دادید، تحلیل این نیست که تنها یک فرد رأی آورد بلکه فراتر از آن است، این نشان احترام شما به ولی فقیه بوده و نشان اینکه شما به بیعتی که با ولی‌فقیه بسته‌اید، ایستاده اید و رعایت حریم ولایت فقیه بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: البته مردمی و ساده زیست بودن، اصالت خانوادگی آقای آل هاشم هم در رای دادن به ایشان بسیار موثر بود.

وی در ادامه به اهمیت روز قدس اشاره کرده و افزود: روز قدس یکی دیگر از امتحانات الهی است، روز قدس امسال بسیار مهم است چون غزه در شرایطی است که رژیم جلاد و طفل کش پیش چشم جهانیان بچه ها را می‌کشد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: قصه روز قدس، قصه باند و جناح نیست بلکه قصه انسانیت است‌، این آمدن به راهپیمایی یعنی به کمک مظلوم رفتن است

وی در ادامه به بیان درس ها و عبرت ها از سیره امام علی(ع) پرداخته و با بیان اینکه زندگی مولا علی سراسر افتخار است، گفت: امیرالمومنین در شرایط خاص و پیچیده زمان خود، اصحاب شهید خود را یاد می کردند، فلذا یادواره‌های شهدا، درس مکتب مولا است، شهدا را فراموش نکنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری به عظمت کارهای شهدای صدر اسلام از جمله شهدای کربلا اشاره داشته و گفت: مردان بزرگ دنبال تکلیف بودند کاری به نتیجه نداشتند.

وی، نهضت پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه تکلیف مداری امام خمینی(ره) برشمرد و ادامه داد: نظام اسلامی امانتی از طرف خدا است که به دست ما رسیده و امام(ره) تعبیری دارد که می‌فرماید حفظ نظام، اوجب واجبات است، این تکلیف و فریضه است.

آیت الله خاتمی به ابعاد مختلف تکلیف مداری پرداخته و افزود: یک روز مقام معظم رهبری فرمودند اگر اسلام و عزت ملی را می‌خواهید حضور در انتخابات داشته باشید، و الحمدلله وظیفه مداران آمدند.

وی تاکید کرد: خط امام خمینی(ره) را جز از خط مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نمی شود شناخت، مفسر خط امام ایشان است و نمی‌گذارد خط امام زمین بماند.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه به فریضه حجاب اشاره کرده و گفت: خانم بی‌حجاب دهن کجی به دین می کند، ده آیه قرآن درباره حجاب است و مراجع تقلید فتوا داده‌اند حجاب از بدیهیات دین است.

وی در ادامه به بحث جهاد در جهات مختلف اشاره کرده و گفت: گاهی جهاد، جهاد نظامی است که مردم ما در آن سربلند بیرون آمدند و گاهی جهاد، جهاد اقتصادی است که جهش تولید با مشارکت مردم همان جهاد اقتصادی است.

عضو مجلس خبرگان اضافه کرد: گاهی جهاد، جهاد تبیین است، جهاد تبیین یعنی راه حق را پیدا کنید، امروز ولایت فقیه همان راه حق است، شما ببینید دشمن چه خطی را دنبال می‌کند که نقطه مقابل آن راه حق است.

وی در تشریح مصادیق جهاد تبیین گفت: برخی اصرار می‌کنند مشکلات را ضریب بدهند و بگویند در این دو سال از دولت رئیسی هیچ‌کاری نشده، این بی انصافی است و باید خدمات به مردم داده شود و این دستور مولا علی است، کیست که منکر مشکلات شود.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه ولایت شعاری برخلاف ولایت مداری است، گفت: امام و رهبر معظم انقلاب هر دو ده ها بار گفتند حفظ نظام اوجب واجبات است، حفظ نظام با حضور در صحنه محقق می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha