چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از بخش های مختلف نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: از همه رسانه ها، خبرگزاری ها، دوستان عزیز و همه نهادهای حوزوی و مردمی که در نمایشگاه قرآن کریم شرکت کردند تشکر می‌کنم و یک جمله هم تشکر می کنم از نهادهای مردمی؛ مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال گفتند که "جهش تولید با مشارکت مردم" روح این شعار این است که جهش در همه ابعاد با مشارکت مردم اتفاق بیفتد.

 آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در آخرین روز از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور در بخش حوزوی نمایشگاه  ضمن بازدید از بخش های مختلف در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در تهران، گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان کار قشنگی و لازمی بوده و البته مثل هر کار انسانی دیگری قابلیت ارتقاء و پیشرفت دارد.

وی افزود: حضور مجموعه نهادهای حوزوی آن هم به صورت یکجا و کنار هم یک کار ارزشمندی بوده است که باید از همه دوستان و دست اندرکاران این امر تشکر کنیم،آنچه مهم است این است که در کار حوزه ارائه تمام محصولات و خروجی‌ها در قلمرو معارف و علوم قرآن بسیار مهم است و البته نیاز به کار بیشتری نیز دارد.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: در عرصه تفسیر ترتیبی، تفسیر موضوعی در حوزه علوم قرآن و رشته‌های قرآنی و در حوزه روش شناسی تفسیر هرمنوتیک قرآن، شاید حدود ۲۰ محور هست که پس از انقلاب اسلامی در حوزه علمیه قم انجام شده است.

امام جمعه قم گفت: لازم است چیدمان غرفه مرکز مدیریت حوزه در این بخش به سمتی برود که تمام این ۲۰ محور را به مراجعه کنندگان نشان دهد؛ این چیزی است که در نقشه راه آینده حوزه باید طراحی کرد، یعنی گفته شود در محورهای رشته‌های قرآنی، تحقیقات قرآنی، مجلات قرآنی، عرصه تفسیر ترتیبی، تفسیر موضوعی، روش شناسی قرآن و... چه کارهایی در حوزه های علمیه انجام شده است و به کدام سمت حرکت می‌کنیم، بخشی از این کار را مردم در نمایشگاه می‌توانند مشاهده کنند، اما حتما ذخایر بسیار بزرگتری هم هست که هنوز اینجا ارائه نشده و باید برای سال‌های بعد روی آن کار کرد.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: از همه رسانه ها، خبرگزاری ها، دوستان عزیز و همه نهادهای حوزوی و مردمی که در نمایشگاه قرآن کریم شرکت کردند تشکر می‌کنم و یک جمله هم تشکر می کنم از نهادهای مردمی؛ مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال گفتند که "جهش تولید با مشارکت مردم" روح این شعار این است که جهش در همه ابعاد با مشارکت مردم اتفاق بیفتد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: ما الان می‌بینیم در حوزه قرآن و فعالیت‌های مرتبط به آن بسیاری از نهادها و جریان‌های مردمی نقش آفرینند، نمونه اش همین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است که ما الان حضور داریم، لذا این مشارکت مردمی بسیار مهم است، البته حوزه‌ها هم برآمده از مردم هستند ما در حوزه هرچه داریم متعلق به این مردم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha