سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت بر استفاده از ظرفیت‌های هنر و رسانه برای آگاه‌سازی مردم نسبت به احکام شرعی زکات فطره تأکید کرد و گفت: زکات فطره ربطی به روزه‌گرفتن یا نگرفتن ندارد، بلکه باید همه آحاد جامعه این زکات را پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نخستین نشست شورای زکات استان قم در سال ۱۴۰۳ که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، بر لزوم دقت و جدیت در جمع‌آوری زکات به‌ویژه زکات فطره اشاره و اظهار کرد: مردم از روی اعتمادی که به برخی نهادها از جمله کمیته امداد و بهزیستی دارند زکات خود را به آنها پرداخت می‌کنند؛ بنابراین باید نهایت دقت در مصرف زکات صورت گیرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اگر نهادی زکات فطره را در جای خودش مصرف نکند تکلیف از عهده مکلفین برداشته نمی‌شود، گفت: مردم باید نسبت به احکام شرعی زکات فطره آگاه شوند؛ بنابراین باید ائمه جماعات در مساجد این مسائل را بازگو کنند و مردم نسبت به این تکلیف الهی جدی‌تر رفتار کنند.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های هنر و رسانه برای آگاه‌سازی مردم نسبت به احکام شرعی زکات فطره تأکید کرد و افزود: زکات فطره ربطی به روزه‌گرفتن یا نگرفتن ندارد، بلکه باید همه آحاد جامعه این زکات را پرداخت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha