سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه دانش‌آموزان در دست معلمان امانت یک نسل هستند و اگر در این امر کوتاهی کنیم، در قبال یک نسل مسئولیم، گفت: آموزش و پرورش برای عدالت آموزشی پای کار آمده و باید اهتمام جدی در این راه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: بعد از ۴۵ سال تازه به این نتیجه رسیدیم که عدالت آموزشی در کشور رعایت نشده و سیاست‌گذاران و مجریان امر آموزش در آن دخیل هستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال گذشته نهیبی در حوزه آموزش زدند، ابراز کرد: اولین مجموعه‌ای که در این رابطه اقدام عملی انجام داد، شورای عالی انقلاب فرهنگی بود و این سیاست باید به جد اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه مدارس شبانه‌روزی هم از لحاظ آموزش و تربیت و هم مسائل مربوط به مدارس شبانه‌روزی دچار عقب‌ماندگی هستند، عنوان کرد: باید در استان تجدید نظر صورت گیرد و این مدارس با آمادگی بیشتر برای مهرماه کار خود را آغاز کنند.

وی فرمایشات مقام معظم رهبری را تکلیفی برای همه دانست و گفت: ساز و کار و سیاست‌های نظام آموزشی باید از بالا ابلاغ شود تا مدیران توانمند آن را اجرا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه در نبود عدالت آموزشی پول حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: برخی خانواده‌ها با پرداخت پول انتظار خروجی مطلوب را دارند و برخورداری اقتصادی و مادی فاصله‌ای بین مدارس مختلف ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در دست معلمان امانت یک نسل هستند و اگر در این امر کوتاهی کنیم، در قبال یک نسل مسئولیم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برای عدالت آموزشی پای کار آمده و باید اهتمام جدی در این راه داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha