سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: افزایش نقش مربیان پرورشی در مباحث اعتقادی دانش‌آموزان به‌ویژه در دوره دوم متوسطه مورد تأکید است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان گفت: افزایش نقش مربیان پرورشی در مباحث اعتقادی دانش‌آموزان به‌ویژه در دوره دوم متوسطه مورد تأکید است.

وی با بیان اینکه جذب نیرو در قالب مربیان پرورشی و مشاوران تحت عنوان نیروهای کیفیت‌بخشی در ۱۰ سال گذشته نگاه سختگیرانه اتفاق افتاده بود، ابراز کرد: از سال قبل فضا برای این امر باز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از جذب نیروهای کیفیت‌بخشی از طریق اعلام فراخوان خبر داد و گفت: جذب ۷۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان اتفاق افتاده و پس از گذراندن دوره چهارساله تحصیلی به خدمت آموزش و پرورش درمی‌آیند.

وی با اشاره به اینکه سهم سابقه تحصیلی در کنکور به ۶۰ درصد خواهد رسید، خاطرنشان کرد: در نحوه برگزاری امتحانات باید جلب نظر و اعتماد خانواده‌ها و رعایت استاندارد آزمون‌ها را داشته باشیم.

اسماعیلی تصریح کرد: رتبه کشوری استان نسبت به ۸ سال گذشته در دو سال اخیر بهبود یافته و در امتحانات نهایی به رتبه ۱۱ دست یافته است.

وی ادامه داد: درصد قبولی دانش‌آموزان استان در رشته‌های علوم تجربی، ریاضی و فیزیک و شاخه کار دانش در سال ۱۴۰۰ به ترتیب «۷۹.۴۷»، «۷۳.۱۵» و «۷۰.۹۷» درصد بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد آمار شرکت‌کنندگان در آزمون‌های نهایی خرداد سال جاری، عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها ۳۱ هزار و ۷۹۳ دانش‌آموز در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به اضافه ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی حضور خواهند داشت.

وی افزود: در آزمون‌های پایه دوازدهم ۱۵ هزار و ۱۸۰ نفر به اضافه ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی لحاظ شده است.

اسماعیلی یادآور شد: در مجموع ۸۶ حوزه اجرا و تصحیح اوراق در آزمون‌های نهایی خرداد ماه برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم پیش بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha