دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/اختتامیه مسابقات  قرآن کریم جامعه قاریان افغانستان در مشهد

حوزه / رئیس اداره اتباع و امورمهاجرین خراسان رضوی با بیان اینکه اساتید و نخبگان قرآنی می‌توانند با ترجمه، تفسیر قرآن کریم نجات‌دهنده بشر باشند، گفت: باید با قرآن کریم زندگی کنیم، در هر شغل و جایگاهی که قرار داریم توجه به قرآن را فراموش نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حسین شرافتی راد رئیس اداره اتباع و امور مهاجرین خراسان رضوی، شامگاه یکشنبه ۱۹ فروردین‌ماه در اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جامعه قاریان افغانستان مقیم مشهد که در تالار شهر برگزار شد، به نقش مؤثر استفاده از ظرفیت نخبگان مهاجر قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: هدف استفاده از ظرفیت‌های قرآنی در جهان اسلام، ایجاد وحدت و انسجام است زیرا نقش مهمی در عرصه‌های اخلاق، رفتار صحیح، انسانیت، اخوت و برادری دارد.

وی بابیان اینکه اساتید و نخبگان قرآنی می‌توانند با ترجمه، تفسیر قرآن کریم نجات‌دهنده بشر باشند، تصریح کرد: باید با قرآن کریم زندگی کنیم، در هر شغل و جایگاهی که قرار داریم توجه به قرآن را فراموش نکنیم، چرا که در جامعه قرآنی آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و اگر قرآنی نباشیم و قرآنی عمل نکنیم به انحراف کشیده خواهیم شد.

رئیس اداره اتباع و امور مهاجرین خراسان رضوی با اشاره به اینکه در بخش بین‌الملل این مسابقات ۸ کشور حضور داشتند، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ موسسه و هیئت‌های مذهبی در مشهد متعلق به مهاجران افغانستانی است این مجموعه‌ها یک پتانسیل فرهنگی هستند که در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، پزشکی، بازار و خیریه‌ها نقش ارزشمندی دارند.

شرافتی راد بابیان اینکه مهاجران افغانستانی در خراسان رضوی به‌ویژه مشهد در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پرشور عمل کردند و حضور پررنگ داشتند، یادآور شد: در روز قدس در مشهد مقدس برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه در راهپیمایی در کنار ایرانی‌ها کم نگذاشتند و حضور داشتند و این حضور در رسانه‌ها نیز بازتاب خوبی داشته است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از مجموعه‌های مختلف در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، اضافه کرد: علمای افغانستانی در همه برنامه‌های فرهنگی نقش مؤثر دارند، برگزاری جلسات و محافل قرآنی در توسعه ترویج دین و فرهنگ قرآن نقش مؤثری دارد، لذا باید این‌گونه برنامه‌ها در بین مهاجرین توسعه پیدا کند.

گفتنی است در بخش بین الملل این مسابقات شرکت کنندگان از کشورهای ایران، پاکستان، آذربایجان، عراق و سوریه حضور داشتند همچنین از شهرهای مختلف افغانستان هرات، کابل و دایکندی نیز در این دوره از مسابقات شرکت کردند که در مجموع بیش از ۲۰۰ نفر در دو بخش خواهران و برادران در این مسابقات به رقابت پرداختند.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان قرآنی افغانستان و نفرات برگزیده در بخش های قرائت، حفظ و ترتیل تقدیر شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha