دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسات خانگی قرآن

حوزه/ فعال جلسات خانگی قرآن با تأکید بر ضرورت حمایت شرکت های بزرگ از فعالیت های قرآنی بویژه در مناطق کمتربرخوردار  تصریح کرد: خوزستان همچنان مظلوم است و نیاز به گسترش فعالیت های فرهنگی و از جمله فعالیت های قرآنی در آن بیش از پیش احساس می شود.

کاظم اشرافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که بیش از ۲۰ سال است که توفیق حضور در فعالیت های قرآنی منطقه محروم سیدخلف اهواز را داشته است عنوان کرد: خوشبختانه جلسات خانگی قرآن سال هاست به صورت چرخشی در خانه های مختلف مردم این منطقه محروم شهرستان اهواز و بویژه در خانه های وسیع تر برگزار می شود.

وی با اشاره به این که شرکت کنندگان در هر جلسه گاهی به ۸۰ نفر نیز می رسند اظهار کرد: بسیاری از این شرکت کنندکگن، از نوجوانان و جوانان هستند که پس از چند سال شرکت در این جلسات، خودشان به مربی و معلم قرآنی تبدیل می شوند.

این فعال قرآنی با یادآوری این نکته که این جلسات خانگی، آثار و برکاتی برای منطقه و همچنین شرکت کنندگان به دنبال داشته است خاطر نشان کرد: این جلسات باعث شده تا مسیر زندگی برخی از این شرکت کنندگان به سوی هدایت سوق یابد؛ ضمن آن که حاجات و دعاهای برخی از آنان نیز به برکت قرآن برآورده به خیر شده است.

اشرافی سپس شرکتهای بزرگ منطقه خوزستان را مخاطب قرار داد و گفت: ای کاش این شرکت‌ها بیشتر به مسئولیت اجتماعی خود بویژه در مناطق محروم جامه عمل بپوشانند و البته از جلسات و فعالیت های قرآنی هم حمایت کنند.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر نهادهای مسئول بویژه سازمان تبلیغات اسلامی در کمک به جلسات خانگی قرآنی شد و ابراز امیدواری کرد این نهادها همانند مناطق برخوردار، به مناطق کمتربرخوردار هم توجه داشته باشند.

این فعال قرآنی سپس به مظلومیت خوزستان در بین استان های کشور توجه داد و اضافه کرد: مسئولان باید حداکثر تلاش خود را برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب بویژه در موضوعات فرهنگی و قرآنی و همچنین توجه ویژه به قشر نوجوان و جوان به کار گیرند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha