دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برگزاری آخرین روز مراسم جزء‌خوانی در مرکز اسلامی هامبورگ

حوزه/ آخرین روز مراسم جزء‌خوانی قرآن در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آخرین روز مراسم ماه مبارک رمضان در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.

این مراسم شامل جزء‌خوانی قرآن کریم (جزء بیست و نهم و سی‌ام)، قرائت دعای افتتاح، بیان احکام و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مفتح امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، نماز جماعت و افطار بود.

دیروز در هامبورگ همچون ایران آخرین روز ماه مبارک رمضان بوده و بر اساس رؤیت هلال ماه شوال با چشم غیر مسلح، امروز در آلمان و سایر کشورهای اروپایی طبق فتوای همه مراجع معظّم تقلید عید فطر می‌باشد.

نماز عید سعید فطر امروز چهارشنبه ۱۰ آپریل (۲۲ فروردین) در مسجد امام علی (ع) هامبورگ به امامت حجت الاسلام و المسلمین مفتح برگزار گردید.

میزان زکات فطره (فطریه) در آلمان برای هر نفر حدود سه کیلوگرم گندم یا جو یا خرما یا برنج و مانند آن (قوت غالب) معادل ۱۲ یورو، کفاره روزه غیر عمد (فدیه) برای هر روز اطعام ۷۵۰ گرم گندم، نان، جو و مانند آن به فقیر معادل ۴ یورو (برای یک ماه ۱۱۶ یورو) می‌باشد.

مرکز اسلامی هامبورگ طبق روال سال‌های گذشته آماده دریافت مبالغ فطریه و فدیه و کفّاره می‌باشد تا در موارد شرعی آن مصرف شود.

شماره حساب مرکز:

Kontoinhaber: Islamisches Zentrum Hamburg e.V.

Kontonummer: ۱۰۲۲۲۲۹۵۰۲

BLZ: ۲۰۰۵۰۵۵۰

Bank: Hamburger Sparkasse

IBAN: DE۱۰۲۰۰۵۰۵۵۰۱۰۲۲۲۲۹۵۰۲

BIC: HASPDEHHXXX

پرداخت‌کنندگان در بخش Verwendunszweck عنوان پرداخت وجه را برای فطریه عام Fitr-Am، برای فطریه سادات Fitr-Sadat ، برای فدیه Fedya و برای کفاره Kaffara را وارد نمایند.

تصاویر زیر گزارش تصویری مراسم آخرین روز می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha