دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسین درودی

حوزه/حجت الاسلام درودی با اشاره به بیانات رهبری در خطبه های نماز عید فطر و دیدار با کارگزاران نظام اسلامی، لازمه خوشه چینی از وعده صادق برای زمین گیر کردن استکبار را توجه به منویات معظم له دانسته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حسین درودی، محقق و پژوهشگر عرصه تعلیم و تربیت اسلامی در یادداشتی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید فطر و نیز دیدار با کارگزاران نظام اسلامی لازمه خوشه چینی از وعده صادق برای زمین گیر کردن استکبار را توجه به منویات معظم له دانسته اند.

متن یادداشت را در ادامه بخوانید:

آنچه درباره عملیات وعده صادق باید تبیین گردد این است که بی تردید محصول مناجات مستجاب روزه داران ماه مبارک رمضان بود که اندیشه سازان اندیشکده های استکبار را به شگفتی وا داشته است و بر همگان لازم و ضروری است بیابیم و بدانیم برای حفظ و حراست این عطای الهی حتما و قطعا به ظرفی از جنس وحدت کلمه بر آمده از وحدت قلوب نیاز دارد که رهبرحکیم و فرزانه انقلاب مستمرا بر آن تأکید داشته و دارند.

*درمان ساختارهای اقتصادی وعده امید صادق

اهتمام و اهمیت رهبر معظم انقلاب در توصیه به مسئولین و مردم غیور ایران اسلامی جهت وحدت و پرهیز از اختلاف و دوقطبی در خطبه دوم نماز عید سعید فطر و همچنین تذکر به آفات تفرقه و دودستگی در دیدار با سفرای کشورهای اسلامی و ارائه راهکار مفید و مؤثر برای درمان و پیشگیری از آسیب ها و آفات اختلاف و درگیری؛ وابستگی؛ فقر؛ عدم پیشرفت علمی در بین مسلمانان که معظم له اظهار داشتند؛ تنها راه آن وحدت حول ریسمان الهی می باشد که با تربیت دینی و نزدیک شدن دلهای مسلمانان در برنامه‌های تمام ساحتی اسلام ناب که بخشی از آن در برنامه های وحدت آفرین ماه مبارک رمضان پدید می آید حاصل می گردد که روز قدس امسال با حضور کشورهای اروپایی اعتراض و فریاد آنها را به همراه داشته، در حقیقت اعتراض به فرهنگ غربی را گوشزد کرده اند و نیز با توجه به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم) به این مهم پی می برییم که در حقیقت همانگونه که حماس در غزه طوفان الاقصی را با توجه به مبانی اسلام بر پا کرده در ایران اسلامی هم لازم و ضروری است که با طوفان الاقتصاد از درون کشور با درمان ساختارهای اقتصادی وعده امید صادق برای مسلمانان تحت نظام سلطه اقتصادی مانند عراق و سوریه و ظلم های چند بعدی در غزه ودیگر کشورهای اسلامی و جهان داده شود تا طوفان الاقتصاد بشارتی باشد برای مجاهدان مقتدر طوفان الاقصی تا آینده مبارزات مجاهدان جهان اسلام را به تمدن نوین اسلامی رهنمون باشد.

بدین منظوربا طرح چند سئوال و پاسخبه تبیین پیام های بیانات امام جامعه با اولویت آینده شناختی برای خاتمه یافتن جنایات غزه و سلطه اقتصادی استکبار جهانی می پردازیم.

*پاسخ به چهار سوال مقدر اندیشمندان داخل و خارج

ناگفته پیداست منظومه فکری مقام عظمای ولایت و پیچ تاریخی که جهانیان را چشم در راه کرده است بستر اندیشه پذیری جامعه و اقناع افکار عمومی با درایت لازم تجلی پیدا میکند که در همین راستا نیز به ۴ سوال موجود و مقدر درحافظه های اندیشمندان داخلی و نیز جامعه بین المللی؛ از جانب امام انقلاب اسلامی اعلان گردید.

سؤال اول عبارت است از اینکه آیا حجاب از سوی رهبری واجب شرعی و قانونی است؟ و دوم اینکه چرا رهبری معظم بحث حجاب گریزی را به دستگاههای جاسوسی نسبت دادند؟ و سؤال سوم اینکه چرا رهبری در شعار سال مشارکت مردم را در همجواری جهش تولید قرار دادند؟ چهارمین سوال اینکه چرا رهبری رشد اقتصادی به تنهایی را برای تحول در زندگی و معیشت مردم و طبقات ضعیف کافی نمی دانند؟

در حال حاضر جهت تبیین مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام در سال جدید با هشت موضوع و ۸۱ کلید واژه می پردازیم که پیگیری آن از مردم غیور و مسئولان متعهد انتظار می رود.

*راهکارترمیمی و جبرانی معظم له با سه کلید واژه

(استغفار؛ توبه؛ ترمیم) : رمضان برای ترمیم جراحت‌هایی که در طول سال بر اثر گناهان بر روح و جان انسان وارد می‌شود، فرصتی فوق‌العاده‌ است که البته این ترمیم بواسطه استغفار و توبه امکان‌پذیر است چراکه معنای حقیقی توبه، بازگشت از گناه و خطا، و اصلاح آثار و تبعات آن است؛ بنابراین، هر فردی به هر علتی از جمله غفلت، تنبلی یا بی‌توجهی باعث شده که در زمینه‌ی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و زمینه‌های دیگر گناهی، زخمی و مشکلی بوجود آید باید ضمن استغفار و توبه، آثار آن مشکل را جبران و آن زخم را ترمیم کند.

*راهکار درمانگری برای خطایای مسئولان کشور با سه کلید واژه

(مشکل؛ مسئولیت؛ تبعات) : اگر به علت رفتار، گفتار، تصمیمات و مواضع ما مسئولان، مشکل و خطایی در کشور و در جامعه ایجاد شود، باید خطا را بشناسیم، مسئولیت آن را قبول کنیم و آثار و تبعات آن را جبران کنیم.

*امید آفرینی صادق برای آینده کشور با پنج کلید واژه

(هوش بالاتر؛ تحصیلات عالیه؛ ظرفیت ها؛ فرصت آفرینی؛ تحریم ها) : برخورداری ملت ایران از استعداد و هوش بالاتر از متوسط جهانی، ۳۶ میلیون جوان، ۱۴ میلیون دارای تحصیلات عالیه، ۳ میلیون دانشجو، بیش از صدهزار هیأت علمی و بیش از ۱۵۰ هزار پزشک از جمله ظرفیت‌های بی‌بدیل انسانی ایران است. همه این ظرفیت‌ها نشان می‌دهد توقعات اقتصادی مردم و رهبری قابل دستیبابی است.

ایشان در تشریح موانع بیرونی و درونی بهبود اوضاع اقتصادی گفتند: تهدیدات، تحریم‌ها و کارشکنی‌های مستمر در دستیابی ایران به امکانات لازم، مهمترین موانع خارجی است که البته می‌توان این موانع را کم و کم‌اثر کرد؛ ضمن اینکه تحریم‌ها به‌گفته کارآفرینان برجسته، می‌تواند فرصت‌آفرین هم باشد و تلاش برای گشودن گره از کار مردم، یعنی داشتن نیت خدایی، پرودگار حتماً به این تلاش، برکت و پاداش می‌دهد.

*آسیب شناسی اقتصادی با ۷ کلید واژه

(محبوبیت؛ مناصب بالاتر؛ وقفه و خلل؛ کم کاری؛ بی دقتی؛ کم انگیزگی؛ موانع درونی) : کم‌کاری، بی‌دقتی، کم‌انگیزگی، تلاش برای بدست‌آوردن محبوبیت و به‌ فکر مناصب بالاتر بودن از جمله موانع درونی است که استفاده صحیح از ظرفیت‌ها و فرصت‌های گسترده کشور را دچار وقفه و خلل می‌کند.

*راهکار اجرایی سازی شعار سال با ۳ کلید واژه

(وظائف؛ آمایش؛ جنبه های عملی؛ نظارت) : مردم و دولت هر یک وظایفی دارند که باید با تفکیک قائل شدن بین این وظایف ستادی و عملی، دولت در مسائل ستادی همچون آمایش سرزمین و نظارت و جلوگیری از تخلفات به وظایف خود عمل کند و مردم هم جنبه‌های عملی کار را برعهده بگیرند. سیاست‌های اصل ۴۴ که با استفاده از خود قانون اساسی تنظیم و ابلاغ شد، باید عملی شود که در گذشته ضعف‌های زیادی در این زمینه وجود داشته است.

*راهکار اقتصاد پاسخگو با ۹ کلید واژه

(اقتصاد؛ تحول؛ معیشت؛ عادلانه؛ جوانان؛ برنامه هفتم؛ همسایگان؛ پیمان ها؛ دیپلماتیک): البته رشد اقتصادی به تنهایی برای تحول در زندگی و معیشت مردم و طبقات ضعیف کافی نیست بلکه مؤلفه‌های دیگری همچون فرصت‌های عادلانه و برابر برای دستیابی به امکانات در سطوح مختلف نیز لازم است که در این زمینه نقش آموزش و مهارت‌افزایی جوانان، کلیدی است و مدیران ارشد باید برای آن برنامه‌ریزی کنند.

آسیب شناسی ازسطح عملیاتی ۶ برنامه گذشته و انتظار از برنامه هفتم که معظم له فرمودند: بر اساس گزارش‌ها، متوسط عمل به شش برنامه قبلی حدود ۳۵ درصد است که این خسارتی برای کشور است و دولت کنونی که خوشبختانه دولتی فعال و اهل فکر و کار و تلاش است باید تلاش کند که برنامه هفتم عملیاتی شود. زمان به سرعت می‌گذرد بنابراین برای کارها و برنامه‌های مصوّب، زمان‌بندی کنید و به سرانجام رسیدن آنها را در زمان معیّن پیگیری کنید. ما همسایگان متعددی داریم و در تعدادی از پیمان‌های جهانی نیز سهیم هستیم که باید با تحرک فوق‌العاده دیپلماتیک از این فرصت‌ها در زمینه اقتصاد استفاده کنیم.

*تبیین و پاسخ به سوالات و شبهات پیرامون حجاب با ۱۱ کلید واژه

(طراحی؛ حجاب؛ هنجار شکنانه؛ تحمیل؛ بیگانگان؛ رسانه ها؛ استخدام طاغوت؛ هدف نهایی؛ بانوان؛ طاغوت؛ قوه قضایئه) : مسئله حجاب که اکنون تبدیل به یک چالش تحمیلی شده است، پیش از این وجود نداشت و افرادی با برنامه‌ریزی و نقشه کشیدن، آن را به مسئله‌ای تحمیلی تبدیل کردند.

از لحاظ شرعی، حجاب حکم مسلّم شرعی است و پوشاندن بدن برای زنان غیر از صورت و دو کف دست واجب شرعی و غیرقابل صرف‌نظر کردن است و مردم و بانوان ما که مسلمان و مقیّد و متعبّد هستند، باید این حکم شرعی را رعایت کنند و همچنین دخالت بیگانگان در قضیه حجاب از طریق انواع رسانه‌ها و اصل هدایت و طراحی برای مخالفت با حجاب را از بیرون کشور انجام شد؛ به گزارش‌های موثق از استخدام افرادی برای حضور هنجارشکنانه در جامعه با هدف از بین بردن حرمت حجاب اقدام شده است در نتیجه وقتی ما دست بیگانه را در قضیه‌ای می‌بینیم باید مواضع خود را متناسب با این واقعیت تنظیم کنیم و هدف نهایی آنها برگرداندن تدریجی وضع کشور به دوران فضاحت‌بار طاغوت است که در آن دوره وضع زنان برخلاف امروز از لحاظ سطح سواد و نقش‌آفرینی مدیریتی، ضعیف و از لحاظ پوشش و هنجارهای اجتماعی هم بسیار مفتضح بود. اطمینان دارم که بانوان کشورمان حتی کسانی که در زمینه حجاب قدری سهل‌انگاری دارند، دلبسته به اسلام و نظام هستند؛ بنابراین باید به این چشم به موضوع نگاه کرد در عین حال که قضیه حجاب را هم همه باید رعایت کنند. ایشان دولت و قوه قضائیه را موظف به عمل به مسئولیت‌های شرعی و قانونی خود در موضوع حجاب دانستند و افزودند: البته خود بانوان در این زمینه بیش از همه مسئولیت دارند که حجاب اسلامی را رعایت کنند.

*تبیین چشم انداز مسئله غزه با ۱۷ کلید واژه

(فریاد اعتراض؛ طوفان الاقصی؛ مجموعه مقاومت؛ شکست اطلاعاتی؛ دروغ محض؛ حماس و جهاد اسلامی؛ عجز صهیونیست؛ زنان و کودکان؛ زوال و انهدام؛ محاسبات منطقه ایی؛ حکمروایی؛ تلاش مذبوحانه؛ درنده خویی؛ ترمیم؛ حمایت همه جانبه؛ دروغ محض؛ فرهنگ غربی) جنایات به‌حدّی است که حتی افراد پرورش‌یافته در فرهنگ غربی و در اروپا و آمریکا هم فریاد اعتراض بلند کرده‌اند.

رهبری در این خصوص می فرمایند؛ شکست اول آنها در روز ۱۵ مهر و طوفان الاقصی بود که رژیمِ مدعیِ تسلط اطلاعاتی و نظامی را متحمل شکست اطلاعاتی عظیم از یک گروه مقاومت با امکانات محدود کرد و این شکست و آبروریزی رژیم صهیونیستی هرگز ترمیم نشده و نخواهد شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شکست دوم صهیونیست‌ها را شکست در دستیابی به اهداف اعلام شده در حمله به غزه خواندند و با اشاره به برخورداری صهیونیست‌ها از حمایت همه‌جانبه نظامی- مالی و سیاسی آمریکایی‌ها از جمله وتوی قطعنامه‌ها و دروغ محض غیرالزام‌آور خواندن قطعنامه اخیر، افزودند: با وجود همه این حمایت‌ها، صهیونیست‌ها حتی نتوانستند به یکی از اهداف اعلام شده خود دست پیدا کنند.

رهبر انقلاب اسلامی تاکید می کنند؛ آنها می‌خواستند مقاومت و به طور خاص، گروه حماس را نابود و زمین‌گیر کنند در حالی‌که امروز حماس و جهاد اسلامی و مجموعه مقاومت غزه با تحمل مشکلات، در حال ضربه زدن به رژیم غاصب هستند. ایشان درنده‌خویی و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه را ناشی از عجز صهیونیست‌ها در مقابل رزمندگان مقاومت دانستند و گفتند: شکست صهیونیست‌ها قطعاً ادامه خواهد یافت و تلاش‌های مذبوحانه آنها مانند این کاری که در سوریه مرتکب شدند و البته سیلی آنها را هم خواهند خورد، مشکلات آنها را علاج نمی‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید می کنند رژیم صهیونیستی روز به روز ضعیف‌تر و به زوال و انهدام نزدیک‌تر خواهد شد و امیدواریم جوانان ما روزی را ببینند که قدس شریف در اختیار مسلمانان است و در آن نماز می‌گذارند و دنیای اسلام نابودی رژیم غاصب را جشن می‌گیرد.

امام جامعه تشکیل نظام جمهوری اسلامی را فرصتی بزرگ برای دنیای اسلام می دانند و با تأکید بر قدرت روزافزون نظام اسلامی و ضعف دشمنان می فرمایند؛ محاسبات منطقه‌ای و وضعیت جبهه مقاومت و جبهه مقابل آن بعد از طوفان الاقصی تغییر کرده و در آینده بیش از این نیز دگرگون خواهد شد و دشمنان «اسلام و مقاومت و جمهوری اسلامی ایران» ضمن ناگزیر بودن از تن دادن به این تغییرات باید بدانند که نمی‌توانند در این منطقه در جامعه اسلامی حکمروایی کنند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی مبارک IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    سلام علیکم متشکرم عالی بود؛استفاده کردیم.