دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خنداب

حوزه/ امام جمعه شهرستان خنداب گفت: گناه خط قرمز تفریح و شادی دینی است و کسی که تفریح را هدف اصلی زندگی خود نداند مراقب است که در این لحظات گذرا به گناه آلوده نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز حجت الاسلام محمد صفاهانی امام جمعه شهرستان خنداب در نشست اخلاقی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مهدیه خنداب برگزار شد، ضمن تبریک اقدام سپاه پاسداران در حمله موشکی به رژیم غاصب و کودک کش صهیونیسم، اظهار داشت: تلاش و فعالیت در زندگی هر چند با نشاط همراه باشد خالی از خستگی نیست که در بسیاری از موارد برای رفع خستگی انسان نیاز به تفریح و بهره گیری از لذت‌ها دارد، تا نیرو و انگیزه درونی بازیابی شود.

وی افزود: تفریح برای رها شدن از خستگی‌های روزمره به تناسب روحیات و علائق و سبک زندگی افراد متفاوت است که در برخی افراد ممکن است با انجام گناه همراه باشد، بهره بردن از لذایذ دنیا وقتی مطلوب است که اصالت پیدا نکند و به روش دائمی افراد تبدیل نشود، بلکه استفاده از خوشی‌های دنیا مقدمه‌ای برای ایفای مسئولیت‌های انسان در قبال خداوند و مردم باشد، هر امری که آدمی را از این رسالت مهم بازدارد نامطلوب و مردود است.

امام جمعه شهرستان خنداب، تصریح کرد: تفریح سالم دارای آداب و حدودی است از جمله اینکه، گناه خط قرمز تفریح و شادی دینی است، کسی که تفریح را هدف اصلی زندگی خود نداند مراقب است که در این لحظات گذرا به گناه آلوده نشود.

وی خاطرنشان کرد:پرهیز از غرق شدن در تفریح و شادی یکی دیگر از آداب و حدود تفریح سالم است، کسی که در این لذت‌های زودگذر غرق شود برنامه‌ای بالاتر از آن ندارد.

حجت الاسلام صفاهانی در اصل تعادل در تفریح نیز اظهار کرد: در تفریح نباید افراط و تفریط شود، بلکه زمانی که به تفریح اختصاص داده‌ شده را باید فرد به تفریح بگذراند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha