سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کرسی آزاد اندیشی

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی قرآنی با محوریت بررسی آیه۱۷۷ سوره بقره و ۱۹تا۲۸ سوره معارج در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها اراک با حضور طلاب و اساتید برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، کرسی آزاد اندیشی قرآنی با محوریت بررسی آیه۱۷۷ سوره بقره و ۱۹تا۲۸ سوره معارج در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها اراک با حضور طلاب و اساتید برگزار گردید.

در این کرسی خانم سمیه رنجبریان از مبلغین و دانش آموختگان سطح۳ به عنوان دبیر جلسه بحث را با این سوال آغاز کرد که اعتقادات مهمتر است یا اخلاق یا اعمال و کدام در اولویت است و این سه بعد انسانی در طول هم هستند یا در عرض یکدیگر؟؟

در ادامه نظرات مخالف و موافق مطرح گردید و خانم کاظمی استاد مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک به بیان تفسیر آیات پرداخت و بیان کرد: از مضمون آیه چنین استخراج میشود که وجود انسان سه بعد اعتقادات و اعمال و اخلاق را دارد .

وی گفت : اعتقادات منشا ابعاد دیگر است و این ابعاد در طول هم قرار دارند.

کاظمی افزود : زمام عمل به دست اخلاق است و زمام اخلاق به دست اعتقادات است.

در ادامه خانم رنجبریان شبهات مربوط به این بحث را مطرح کرد و اشاره نمود: عده ای معتقدند اخلاق، محور در انسان است و اگر انسان خلقیات را رعایت کند ارزش بیشتری دارد، اما باید دانست که هر گروهی برای انسانیت تعریف خاصی ارائه می دهند که باید اخلاق را از دیدگاه اسلامی ملاک قرار داد و قرآن ملاک برتری انسانیت را تقوا می داند.

قرآن ملاک برتری انسانیت را تقوا می داند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha