چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مجمع عالی حکمت

بیست و چهارمین گردهمایی اعضا و دهمین دوره انتخابات هیئت مدیر و بازرسان مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی در بیست و چهارمین گردهمایی اعضا و دهمین دوره انتخابات هیئت مدیر و بازرسان مجمع عالی حکمت ضمن تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه (ع) بقیع و تبریک پیروزی‌های غیور مردان سپاه اسلام در برابر رژیم سفاک و خونخوار صهیونیستی، به بیست و چهارمین گردهمایی اعضا و دهمین دوره انتخابات هیئت مدیره و بازرسان اشاره نمود و ابراز داشت: جلسات گروههای علمی ثقل فعالیتهای مجمع است که هم اکنون ۱۵ گروه علمی در مجمع عالی حکمت اسلامی فعالیت دارد و در طی دو سال فعالیت نهمین دوره هیئت مدیره، ۲۵۷ جلسه علمی برگزار شده است.

وی با بیان این که در سال گذشته ۱۳۳۳ نفر به صورت حضوری و مجازی در جلسات گروه های علمی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در این مدت ۶ پروژه تحقیقاتی در جریان بوده و در حوزه نشر ۱۶ کتاب چاپ اول و ۱۲ عنوان بازنشر، شده است.

خراسانی ضمن اشاره به ظرفیت انتشارات مجمع عالی حکمت اسلامی و فعالیت شورای کتاب این مجموعه، به تبیین فرایند پذیرش، تصویب و چاپ آثار علمی اشاره نمود و ابراز داشت: در این دو سال انتشارات افتخار علمی کسب از جمله کتاب “انسان متعالی در فلسفه سیاسی” نوشته حجت الاسلام دکتر مهدی امیدی شایسته تقدیر و کتاب “تجرد نفس از دیدگاه آقا مجتبی قزوینی و آیت الله جوادی آملی، نوشته حجت الاسلام علی قدردان قراملکی” شایسته تحسین شد. همچنین مقاله حجت الاسلام شاکرین با موضوع “بررسی و نقد خوانش الحادی داوکینز از نظریه تکامل” در جشنواره مقالات حوزه، برگزیده شد.

محمدباقر خراسانی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از ۱۷۵ نفر درخواست مصاحبه برای تدریس علوم عقلی، ۸۶ استاد موفق شدند تاییدات علمی را اخذ و به مجموعه اساتید علوم عقلی اضافه شوند.

وی ابراز داشت: در کنار فعالیت چهار شعبه خراسان، آذربایجان، فارس و اصفهان، دو دفتر ملایر و کرمانشاه در حال فعالیت هستند و در این مدت ۲۶ نفر به اعضای پیوسته مجمع اضافه شده و ان شاءالله از سال ۱۴۰۳ هر شش ماه فراخوان پذیرش اعضای پیوسته مجمع اعلان خواهد شد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گزارشی از فرایند برگزاری کنگره علامه طباطبایی(ره) ارائه و با بیان اینکه فعالیتهای علمی این کنگره در اوج کرونا دنبال شد، اظهار داشت: فراخوان کنگره مبتنی بر شش محور و شش کمیته علمی تشکیل و ۳۵۹ چکیده و ۲۳۵ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال و ۸۷۸ ارزیابی صورت گرفت.

وی به برگزاری پیش نشستهای علمی کنگره علامه طباطبایی(ره) در بازشناسی ابعاد علمی و شخصیتی علامه اشاره نمود و اظهار داشت: موفق شدیم ۱۴۳ پیش نشست داخلی و ۹پیش نشست خارجی در ۳ کشور برگزار شود. ۱۴۳ پیش نشست داخلی را در ۲۱ استان و ۴۰ شهرستان و در ۱۱۶ مرکز علمی برگزار کردیم.

خراسانی با بیان این که ۵۳ درصد پیش نشست ها از سوی حوزههای علمیه خواهران و ۲۵ درصد توسط حوزههای علمیه برادران برگزار شد، یادآور شد: پیش نشستهای بین المللی کنگره علامه طباطبایی(ره) در سه کشور عراق، ترکیه و هندوستان برگزار شد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در پایان گزارشی از برنامه تبریز و مراسم اختتامیه در دانشگاه الزهرا تهران ارائه کرد و ابراز داشت: دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی انرژی مضاعفی را به دست اندرکاران کنگره منتقل کرد و تصویب شد تا جایزه جهانی حکمت با نشان علامه طباطبایی مبتنی بر فعالیت دبیرخانه دائمی کنگره علامه طباطبایی(ره) در فرایند عملیاتی سازی قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha