شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
دانلود مقالات مجلات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

حوزه/ تعداد دانلود متن کامل مقاله‌های منتشر شده در مجلات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به دو میلیون و ۸۷۱ هزار و ۳۱۱ عدد رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، تعداد دانلود متن کامل مقاله‌های منتشر شده در مجلات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به دو میلیون و ۸۷۱ هزار و ۳۱۱ عدد رسید.

همچنین، در زمینه تعداد مشاهده متن کامل مقاله‌، مقالات نشریات پژوهشگاه، تاکنون، چهار میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۵۶ نوبت مشاهده دریافت کرده اند. سامانه نشریات پژوهشگاه دارای ۶ عنوان نشریه بوده که ۲۷۳ شماره از این نشریات منتشر شده است, به‌طور کلی، ۲هزار و شصت عنوان مقاله در مجله ‌های پژوهشگاه منتشر شده که میانگین دانلود به ازاء هر مقاله ۴۷۸ نوبت بوده است.

با راه‌اندازی پروفایل اختصاصی نشریات در شبکه‌های اجتماعی علمی و بارگذاری مقاله‌ها در این شبکه‌ها و اجرای پروژه استانداردسازی و بین المللی سازی نشریات و پیگیری ثبت در نمایه های تخصصی علم سنجی معتبر دنیا، میزان رویت‌پذیری و استناد به مقاله‌های مجله‌های پژوهشگاه به طرز قابل توجهی افزایش یافته که این امر به افزایش ضریب تأثیر (IF) نشریات، ایجاد زمینه ورود پژوهشگاه به نظام¬ های معتبر رتبه بندی بین المللی و ارتقاء شبکه علمی تخصصی بین المللی اندیشمندان مرتبط با حوزه های فعالیت پژوهشگاه منتهی خواهد شد.

با اقدامات انجام شده در این دو ماه، تعداد استنادات نشریات پژوهشگاه به چهار هزار و ۵۰۰ استناد رسیده است و امید می رود با قرار گرفتن نشریات پژوهشگاه در پروتکل های بین المللی دسترسی آزاد، این رقم افزایش چشمگیری داشته باشد.

گفتنی است در سال ۱۴۰۳، دو عنوان نشریه جدید نیز با عناوین: اسلام و روان شناسی خانواده (به زبان فارسی) و علوم انسانی و معنویت دینی (به زبان انگلیسی) به صاحب امتیازی پژوهشگاه منتشر خواهند شد و تعداد نشریات پژوهشگاه به ۸ عنوان افزایش می یابد.
لینک سامانه نشریات پژوهشگاه http://journals.rihu.ac.ir/ می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha