دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
مصباح

حوزه / امام جمعه شهرستان بهار گفت: اهتمام به جوان‌گرایی بسیار مهم است و در گام دوم انقلاب مسئولین با تجربه به جوانان تجربیات خود را انتقال دهند و تربیت مسئول جوان را در دستور کار قرار داده شود، تا جوان‌گرایی و استفاده از تجربیات باهم حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در خطبه‌های نماز جمعه امروز که در مصلای شهرستان بهار برگزار شد، ضمن اشاره به تحولات منطقه اظهار داشت: همپیمانان رژیم اشغالگر قدس در منطقه درچند سال اخیر تلاش خود را برای از بین رفتن آرمان فلسطین نمودند که مکر و دسیسه آن‌ها به نتیجه نرسید و ماهِ عسل آنان به پایان رسید.

وی افزود: این همان وعده‌ای است که خداوند داده که مَکر و دسیسه حیله گران در اتحاد و یک‌رنگی مومنان بی‌نتیجه خواهد ماند.

حجت الاسلام مصباح تصریح کرد: آن‌ها که در منطقه در سال ۲۰۱۱ بحران ایجاد کردند، به هدف خود نرسیدند و این حرکت تبدیل به بحران ویران‌گر دوطرفه شد.

امام جمعه بهار با اشاره به سال‌روز شهادت شهید مطهری و روز معلم، با تبریک و قدردانی از زحمات آموزگاران، آنان را سرمایه دارانِ سرمایه ساز خطاب کرد و گفت: معلمان سرمایه‌های جامعه را می‌سازند و جوانی و عمر خود را که بالاترین سرمایه زندگی‌شان است را در این مسیر صرف می‌کنند که همه قدردان زحمات آنان هستیم.

وی در ادامه به تشریح شخصیت شهید مطهری پرداخت و اظهار کرد: شهید مطهری یک گفتمان و یک جریان و الگو برای خواص و نخبگان است.

حجت الاسلام مصباح ابراز کرد: شهید مطهری در کلام امامین انقلاب شخصیتی بصیر و بی‌نظیر در جهان اسلام است.

امام جمعه بهار، اسلام شناسی و تعبد و تقوا در حیات فردی را با کنش‌گری‌های سیاسی و تکلیف مداری و تکلیف شناسی را از شاخصه‌های دیگر شهید مطهری دانست و خاطرنشان کرد: زمان شناسی، جریان شناسی، شبه‌شناس بودن و مسئله‌دان بودن از شاخصه‌های شهید مطهری بود.

وی ابراز کرد: داشتن علم مهارت، ابتکار، شجاعت از مولفه‌های انقلابی او بود و شهید مطهری در مواجهه با مسائل موقعیت شناس و زمان‌شناس بود.

امام جمعه بهار به ذکر چند نکته مربوط به مسائل شهرستان پرداخت و یادآور شد: انتخابات تمام شده و هنگام وحدت و اتحاد برای برطرف کردن مشکلات شهرستان با همکاری نخبگان و مسئولین و نماینده مردم شهرستان بهار در کنار یک‌دیگر است.

حجت الاسلام مصباح یادآور شد: برای در کنارِ هم ایستادن و چاره جوییِ مشکلات نیاز به یک محفل گرم و صمیمی است تا مسائل پیش آمده کنار برود و برای خدمت به مردم تفکیک حوزه انتخابیه که سال گذشته در مجلس مسکوت ماند و به امسال موکول شد، انجام شود.

وی وسعت حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ و همچنین تعداد بالای شهرها و روستاهای این حوزه انتخابیه برای یک نماینده را زیاد توصیف کرد و گفت: برای رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه‌ای با این وسعت و با این تعداد روستا و جمعیت، انرژی زیادی از یک نماینده صرف می‌شود تا به مشکلات رسیدگی کند.

امام جمعه بهار تأکید کرد: احتمالاً روز یکشنبه طرح افزایش تعداد نمایندگان به مجلس برود و برای آن تصمیم‌گیری شود طرحی که ۲۰ سال است روی زمین مانده و به امسال موکول شده و اگر امسال و در این دوره برای این حوزه انتخابی تصمیمی اتخاذ نشود، حدأقل تا ۱۰ سال دیگر باید منتظر بمانیم تا تصمیم‌گیری برای افزایش نمایندگان انجام شود.

وی با بیان اینکه پشت میز نشینی و بیانیه دادن دردی را دوا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: صاحب نفوذان باید اهمیت این مسئله را به گوش مجلس و تصمیم‌گیران برسانند و البته اهمیت این مسئله برای همه مسئولین شهرستان و نماینده مردم نیز مورد توجه است.

امام جمعه بهار به نهضت ملی مسکن و وعده دولت برای تحقق ۴ میلیون مسکن ملی در طی ۴ سال اشاره کرده و گفت: بزرگترین آرزو و دغدغه جوانان و خانواده‌ها نهضت ملی مسکن است که با پیگیری همه دستگاه‌ها و مسئولین در شهرستان بهار ۱۲۰ واحد مسکن مهر که از سال ۸۸ مسکوت مانده بود در حال تکمیل است.

وی با تقدیر از زحمات مسئولین در راستای انجام وعده‌ها و اهتمام به جوان گرایی، نوکری مردم را بالاترین عمل برای مسئولین عنوان کرد و یادآور شد: اهتمام به جوان‌گرایی بسیار مهم است و در گام دوم انقلاب مسئولین با تجربه به جوانان تجربیات خود را انتقال دهند و تربیت مسئول جوان را در دستور کار قرار داده شود، تا جوان‌گرایی و استفاده از تجربیات باهم حفظ شود.

حجت الاسلام مصباح خاطرنشان کرد: ما دلواپس شخص نیستیم، بلکه دلواپس نظام و انقلاب هستیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha