دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/حجت الاسلام محمودی گفت: ضمن احترام به همه تیم‌های ورزشی کشور و هواداران آنها، از هلدینگ خلیج فارس انتظار داریم همانگونه که آلایندگی پتروشیمی‌های این هلدینگ برای مردم جنوب استان بوشهر است، حمایت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی آن نیز برای مردم محروم این خطه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با انتقاد از واگذاری سهام استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس، اظهار داشت: ضمن احترام به همه تیم‌های ورزشی کشور و هواداران آنها، از هلدینگ خلیج فارس انتظار داریم همانگونه که آلایندگی پتروشیمی‌های این هلدینگ برای مردم جنوب استان بوشهر است، حمایت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی آن نیز برای مردم محروم این خطه باشد.

وی افزود: چرا باید تیم‌های ورزشی ما از حداقل‌ها محروم باشند، اما صدها میلیارد به تیم‌های پایتخت نشین تعلق بگیرد.

حجت الاسلام محمودی ابراز کرد: در مسائل فرهنگی و اجتماعی و زیرساختی این خطه با دهها مشکل وجود است که هر وقت از صنعت برای رفع آن درخواست داشتیم، هزار بهانه برای نشدن دارند، اما برای یک تیم اینگونه هزینه می‌کنند.

وی گفت: از نمایندگان عالی دولت و مجلس شورای اسلامی درخواست دارم این دغدغه مردم را با جدیت دنبال کنند.

امام جمعه کنگان تصریح کرد: سهم مردم کنگان از هلدینگ خلیج فارس باید گرفته شود.

امام جمعه کنگان با تبریک روز معلم و تجلیل از مقام شامخ شهید معلم و فیلسوف بزرگ شهید آیت الله مطهری، اظهار کرد: شهید مطهری فقیه و فیلسوف و معلم بزرگی بود که از هر فرصتی برای روشنگری و هدایتگری استفاده می‌کرد.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه معلم فقط اختصاص به آموزش و پرورش ندارد، گفت: هر کسی نقش هدایتگری و تعلیم و تربیت دارد شایسته قدرشناسی است.

وی با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست، اظهار کرد: هدایت، تعلیم، ارشاد و احیای نفوس میراث انبیایی است که معلم نیز چنین نقشی دارد.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی شهر و روستا، خاطرنشان کرد: شوراها مظهر مشارکت مردم در حاکمیت و نقشی کلیدی در مدیریت شهری دارند و احترام به آنان احترام به مردم است، زیرا شوراها وکلای مردم هستند.

حجت الاسلام محمودی، با اشاره به اهتمام نظام دینی به مسئله شوراها در تشکیلات مختلف و با قدردانی از تلاش‌های شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان کنگان، ابراز کرد: بارها شاهد بودیم وکلای مردم برای پیگیری مشکلات مردم به مرکز کشور سفر کرده و در کشور و استان مطالبات مردمی را پیگیری کردند.

وی با تأکید بر لزوم پیگری امور و مطالبه گری، گفت: نقد و مطالبه گری از شوراها خوب است، اما تقدیر و قدرشناسی از کارها و خدمات نیز شایسته است.

امام جمعه کنگان با اشاره به سالروز دستور رهبری مبنی بر مبارزه با فساد، اظهار کرد: دستگاه‌های مسئول در قوای مختلف با رصد و نظارت جدی برای عینیت بخشیدن به فرمان ایشان، بیش از پیش جدیدت داشته باشند.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و با تأکید بر لزوم اقدام فرهنگی و گفتمان ساز برای جلوگیری از تحریف در این زمینه، یادآور شد: هر کشوری بخواهد کوچکترین دست درازی کند، حافظان خلیج همیشه فارس دست او را قطع خواهند کرد.

حجت الاسلام محمودی، با تبریک روز جهانی کار و کارگر و با اشاره به اینکه کارگران ایرانی محور اصلی تحقق شعار سال و افسران جبهه اقتصادی و سازندگی و حرکت دهنده چرخ تولید کشور هستند، گفت: همه مردم و مسئولان باید نسبت به حقوق کارگران اهتمام جدی و عملی داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به امنیت شغلی کارگران، رعایت عدالت در دریافت حقوق و نیز ضرورت مسلح شدن کارگران به دانش روز و متناسب با نیاز کشور را ضروری خواند و اظهار کرد: متولیان صنعت در امر به‌کارگیری نیروهای بومی در رده‌های مختلف اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha