یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
دفاعیه پایان نامه

حوزه/طلبه موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه از پایان نامه خود با عنوان "گونه شناسی زمینه ها و عوامل پیدایش آسیب های اجتماعی و راهکارهای پیشگیری ار آن در آیات و روایات" دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم فهیمه یگانه صحت طلبه رشته تفسیر و علوم قرآن موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه پیش از ظهر امروز از پایان نامه خود با عنوان "گونه شناسی زمینه ها و عوامل پیدایش آسیب های اجتماعی و راهکارهای پیشگیری ار آن در آیات و روایات" با داوری حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی دفاع کرد.

خانم یگانه صحت در توضیح پایان نامه خود بیان کرد: درمیان ادیان عالم، اسلام بیش از سایر ادیان به انسان و سرنوشت او پرداخته و قبل از اینکه انسان دچار انحراف و آسیب شود آنها را پیش بینی کرده است و سعی کرده تا انسان با شناخت ارزش حقیقی خویش هم به خود سازی پرداخته و هم جامعه خویش را از آلوده شدن به این انحرافات دور نگه دارد.

وی تصریح کرد :قرآن کریم ضمن مطرح کردن آسیب‌های اجتماعی و عوامل به وجود آورنده آنها راه حل‌های فلاح و سعادت را هم نشان داده است.

یگانه صحت افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده گونه‌های آسیب‌های اجتماعی در سه بعد فرد و خانواده جامعه و اجتماع محیطی متجلی می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: سعادت فرد و جامعه به آرامش روح و روان و بهداشت اجتماعی آنان بستگی دارد. بنابراین با شناسایی عوامل آسیب‌های اجتماعی، می توان آنها رامهار کرد و ریشه هایش را خشکاند و جامعه را از آلودگی ها و بدبختی نجات داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha