یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
ابراهیم کلانتری

حوزه/ تولیت حرم مطهر احمد بن موسی(ع) گفت: در کشور صدها پژوهشگاه با امکانات فراوان و نیروهای انسانی بسیار وجود دارد اما کاری که پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کرده معادل ۲۰ پژوهشگاه با بودجه دولتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش ملی حوزه انقلابی و حوزه منتظر که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، در خصوص مؤسسه علوم انسانی اسلامی آیت الله حائری شیرازی، اظهار کرد: یکی از اندیشمندان بزرگی که دغدغه علوم اسلامی داشتند آیت الله حائری بودند که زحمات بسیاری کشیدند به برکت زحمات ایشان این موسسه نیز شکل گرفت و کار خود را چندین سال در شیراز پیگیری می کند و برنامه های متعددی از سوی موسسه از جمله تعریف و طراحی جایزه سالیانه محی الدین را انجام می گیرد.

وی افزود: امروز بنا است اولین جایزه محی الدین تقدیم به استاد رشاد شود، نقطه ای که باید مورد توجه قرار گیرد، تأسیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که جزو چراغ های رخشان است، ما در دهه ۲۰ و ۳۰ که کشور با یک سیل اندیشه های مارکسیستی و ماتریلاسیستی مواجه می شود، آن شاخص ها و ستون هایی که در آن سال ها درخشیدند همچون آیت الله طباطبایی بودند و اگر این را بگوییم شهید مطهری جان خود را در مقابله با افکار مادی و انحرافات گروه های مارکسیستی از دست داد قطعا حرف اشتباهی نگفتیم.

تولیت شاهچراغ(ع) تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب در دهه ۷۰ جریان لیبرالیستی مادی این بار با ابزارهای جدید وارد کارزار شدند، تهاجم و قتل عام فرهنگی یک بار دیگر به سراغ فکر و اندیشه های جوانان آمدند، از کارهای بزرگ در مقابله با تهاجم فرهنگی دو کار شاخص است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ نخستین این زحمات از آیت الله مصباح بود که مؤسسه امام خمینی(ره) را تأسیس کردند و کار دوم تأسیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در کشور صدها پژوهشگاه با امکانات فراوان و نیروهای انسانی بسیار وجود دارد اما کاری که پژوهشگاه فرهنگ و اسلامی کرده معادل ۲۰ پژوهشگاه با بودجه دولتی است.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) مطرح کرد: از روزی که در سال ۷۳ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آغاز به کار کرد، دستاوردهای بزرگ اسلامی تولید شد، امروز نیز شاهد هستیم صدها اثر معتبر و هزاران مقاله ارزشمند و ده ها جلد پژوهش های عالی نوشته شده است و این نشان می دهد قطعا باید در حوزه حقوق، فلسفه و کلام اسلامی کار کنیم..

وی افزود: امروز افتخار می کنیم که نخستین جایزه محی الدین به یکی از شاخص ترین  اساتید حوزه علوم انسانی اسلامی اعطا می شود و حقیتا کار بجا و ارزشمندی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha