دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
کد خبر: 1155807
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
طرح کهاب

حوزه/ اجرای طرح «کهاب» در قم عصر پنجشنبه با افتتاح نمادین در جایگاه توزیع سوخت غدیر این استان با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ کهاب طرحی برای صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت می‌باشد که با اهداف زیست‌محیطی پایه‌گذاری شده‌ است، کهاب مخفف عبارت کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین است و هدف اصلی آن، کاهش از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوخت‌گیری است.

به گفته مسئولان سازمان محیط زیست قم،‌ هزینه راه‌اندازی و اجرای طرح کهاب در هر جایگاه توزیع سوخت، بین ۶۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان است و در حال حاضر ۱۰ جایگاه در استان قم آماده اجرا و بهره برداری از این طرح است و تاکنون ۲۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده و صفر تا صد ساخت و هزینه نگهداری آن توسط دولت انجام می‌شود.

بازدید از مجتمع پالایشگاهی شهید فهمیده سراجه قم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در بازدید از مجتمع پالایشگاهی شهید فهمیده سراجه قم گفت: نابودی و تخریب محیط زیست همچون فرونشست زمین و خیزش گرد و غبار در سال‌های طولانی بوجود آمده و بدون تردید جبران آن به ده‌ها سال کار و برنامه ریزی نیازمند است.

وی اهتمام جدی و رعایت تمامی ضوابط زیست محیطی در این واحد صنعتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: واحدهای صنعتی باید به مسئولیت های اجتماعی خود برای بهبود وضعیت محیط‌زیست به ویژه در حوزه درخت‌کاری توجه کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مسائل مهمی همچون کاهش مصرف انرژی و انتشار کربن در جهان، کشورمان را در این زمینه دارای پیشرفت های قابل توجهی دانست و گفت: واحدهای صنعتی می‌توانند با هزینه های اندک، از تخریب گسترده محیط زیست جلوگیری نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha