پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1156322
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
کتاب نغمه مادری

حوزه/کتاب "نغمه مادری" به قلم زهرا نجاتی با رویکرد زنانه و مادرانه که به بررسی نقش مادری پرداخته است، از سوی انتشارات میراث ماندگار منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، این کتاب که با قلمی روان و شیوا نگارش یافته، تالیف زهرا نجاتی است که با رویکرد زنانه و مادرانه به بررسی نقش مادری پرداخته است.

سلسله یادداشت هایی که در این کتاب آمده است، ثمره تجربه مادری نویسنده برای شش فرزند و مجموعه‌ای از تجربیات، احساسات، روشنگری و جهادتبیین، در بیان حال خوش زنانه و مادرانه، به عنوان یکی از رهروان «الگوی سوم زن مسلمان» است.

نگارنده در این کتاب، تلاش نموده به الگوسازی زن مسلمان و نقد الکوی زن غربی و شرقی و همچنین در مدح چندفرزندی در کنار سختی های شیرین آن بپردازد.

برخی بخش‌های این کتاب عبارت است از: «یادداشت های مادرانه»، «مناسبات و مادری» و «چند داستان مادرانه» و همچنین «مجموعه نقاشی‌هایی با مفهوم چندفرزندی».

نگارنده بر این باور است که چندفرزندی، یا ترس از آن ثمره عوامل متعددی است که برخی از آنها عبارت است از: بینش و جهان بینی، رویکرد اجتماعی در مورد تحصیل، اشتغال و چندفرزندی و موضوعاتی از این دست است.

ترویج سبک زندگی چند فرزندی و پاسخگویی به سوالات و گره های ذهنی بانوان و مادران راجع به چند فرزندی یکی از مهمترین اهداف این کتاب می باشد.

گفتنی است، خانم زهرا نجاتی مادر شش فرزند، حافظ نیمی از قرآن، فعال فرهنگی، مبلغ و مشاورو طلبه جامعه الزهرای قم و ادمین کانال «محنا»، می باشد.

کتاب نغمه مادری برای اولین بار توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده و در اختیار مادران و سایر علاقمندان قرار می گیرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha