سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
جنگ غزه

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری طی نامه ای خواستار استعفای دبیرکل سازمان ملل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری عضو مجلس خبرگان رهبری طی نامه ای دردمندانه به دبیرکل سازمان ملل از وی خواست تا در خصوص جنایت های غزه استعفا دهد.

در این نامه آمده است؛

به نام خدا
آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد!
سلام

کشتار ۳۵ هزار فلسطینی مظلوم و مجروح گردیدن ۸۰ هزار انسان بی‌گناه در غزه کافی نیست که تکانی بخورید و قدمی بردارید؟ بیش از ۷۰ درصد این جمعیت، زنان و کودکان هستند! این‌ها بشر نیستند؟ زنده‌به‌گور کردن مجروحان و بیماران، تجاوز دسته‌جمعی به زنان پناهنده به بیمارستان، آزار جنسی به زنان باردار و سپس کشتن آن‌ها، کشتار صدها پزشک و کادر درمانی، وجدان خفتۀ شما را بیدار نکرده؟ آیا خبررسانی از این جنایات جرم است که نزدیک به ۲۰۰ خبرنگار قربانی آن شوند؟ چرا از اعدام دسته‌جمعی ۴۰۰ انسان بی‌گناه در بیمارستان شفا برآشفته نشدید؟ کدامین جنگ صحنۀ تخریب کامل بیمارستان‌ها و منفجر کردن منازل مسکونی بوده است؟ معنای محاصرۀ بیمارستان‌ها و جلوگیری از ورود تیم‌های امدادی و انهدام آمبولانس‌ها چیست؟ تخریب مساجد و کلیساها و انهدام مدارس و دانشگاه‌ها در کدامین قاموس بشری جای دارد؟ گرسنگی دادن زنان و کودکان داغدار و میراندن آنان با کم‌آبی و بی‌غذایی را در میان کدام قوم وحشی دیده‌اید؟ ریختن ده‌ها هزار تن بمب (با قدرت تخریبی چند برابر بمب اتمی هیروشیما و ناکازاکی) بر سر زنان و کودکان گرسنه چه مفهوم دارد؟ تهدید شدن مردم محروم غزه به بمباران اتمی توسط مقام رسمی اسرائیل از کدام قانون جنگل ناشی می‌شود؟!
آقای دبیرکل! به آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و از برده‌های آن‌ها یعنی سران خائن عرب، امیدی نیست چرا که خود شریک جرمند ولی از شما که به حسب ظاهر کارگزار حقوق بشرید و نام ملل را یدک می‌کشید، کمترین انتظار آن است که از دبیرکلی این سازمان بی‌خاصیت استعفا دهید تا آبروی بشر بیش از این نرود و حیثیت ملل لکه‌دارتر نگردد! آری این، کار دیرهنگامی است که شاید اندکی از آلام بی‌انتهای مردم غزّه بکاهد.

با احترام
علی‌اکبر کلانتری
یکی از نمایندگان مردم ایران در مجلس خبرگان رهبری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha