شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کد خبر: 1157159
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹
.

حوزه/ موزۀ هنرهای اسلامی در مالزی در قالب دو نمایشگاه «سِیری در هنرهای اسلامی و «خوشنویسی معاصر مسلمانان» از صبح سه‌شنبه، پذیرای علاقه‌مندان به گنجینه‌های هنری اسلامی بوده و تا دهم تیر ادامه دارد.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزرای حوزه، صبح سه‌شنبه، موزۀ هنرهای اسلامی مالزی در کوالالامپور که بیست‌وپنجمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد بازگشایی و با استقبال خوب علاقه‌مندان به آثار اسلامی مواجه شد.

در این موزه که آثاری از کشورمان هم در آن به نمایش گذاشته شده است دو نمایشگاه به‌طور همزمان فعالیت می‌کنند، «سِیری در هنرهای اسلامی» و «خوشنویسی معاصرِ مسلمانان با عنوان الر.»

کتاب خلاصه ای از علم نجوم و طالع‌بینی، به امضای مفضل بن حیدر و مسعود بن اسعد، شیراز، ایران، مورخ 748 هجری قمری
موزۀ هنرهای اسلامی مالزی_کتاب فشرده‌ای از علم نجوم و طالع‌بینی، به امضای مفضل بن حیدر و مسعود بن اسعد از شیراز، مورخ ۷۴۸ هجری قمری

«سِیری در هنرهای اسلامی،» همانطور که از نامش مشخص است، آثار ۱۴ سلسله از قرن اول هجری را در معرض دید قرار می‌دهد و «الر» هم آثار خوشنویسی معاصر مسلمانان را به نمایش می‌گذارد.

در مجموع، این موزه نمایانگر جهان اسلام از چین و آسیای جنوب شرقی تا شبه جزیرۀ ایبری، اندلس و اسپانیا و همچنین دوران مهم اسلامی در هند، مصر و آفریقا است.

در نمایشگاه «سِیری در هنرهای اسلامی» بیش از ۱۶۰ اثر دست‌ساز باستانی وجود دارد و در نمایشگاه «الر هم "خوشنویسی معاصر مسلمانان"» آثار ۴۲ خوشنویس معاصر اسلامی از جمله «عذرا عقیقی بخشایشی» و «حسین زنده‌رودی» از ایران برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است این موزه که تا ۱۰ تیر ادامه دارد قرار است روز شنبه ۲۹ اردیبهشت، به مناسبت جشن روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، پذیرای رایگان علاقه‌مندان باشد.

پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰هزار علاقه‌مند در طول مدت برگزاری این موزه از این دو نمایشگاه استقبال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha