سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ |۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 11, 2024
اردوی زیارتی طلاب خواهر نقده به مشهد مقدس

حوزه/ حجت الاسلام الهی زاده گفت: اسلام آمریکایی همه احکام دین را دارد اما آن را فقط در مسائل فردی خلاصه کرده و لذا ظاهر گراست و دردی از جامعه را دوا نمی کند، در حالی که اسلام ناب محمدی اجتماع و جمع گرایی از مهم ترین مؤلفه هاست، اسلامی است که به دنبال حل مشکلات جامعه و مردم و اسلام اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمد حسین الهی زاده امروز در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه نجمه خاتون تکاب که در صحن دارالحجة مشهد برگزار شد، با اشاره به این که یکی از راه‌های رسیدن به قرب الی الله، انفاق است، اظهار داشت: انفاق در کل پر کردن خلاء هایی است که در جامعه ایجاد شده و فقط مسئله مالی نیست و لذا گذشت کردن از گناه دیگران و عفو و بخشش هم نوعی انفاق محسوب می‌شود.

وی در ادامه به تبیین اسلام ناب و اسلام آمریکایی پرداخت و گفت: اسلام آمریکایی همه احکام دین را دارد اما آن را فقط در مسائل فردی خلاصه کرده است و لذا ظاهر گراست و دردی از جامعه را دوا نمی‌کند، در حالی که در اسلام ناب محمدی اجتماع و جمع گرایی از مهم ترین مؤلفه هاست، اسلامی که به دنبال حل مشکلات جامعه و مردم است و اسلام اجتماعی است.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: اسلام ناب به دنبال ایجاد تمدن است و فقط در فکر انسان‌ها نیست و لذا در اسلام ناب محمدی باید همه جامعه حتی ساختمان‌های یک شهر هم اسلامی باشد، که در این عرصه نوع ساخت و ساز حرم امام رضا (ع) کاملا اسلامی است و نمونه‌ای از ساخت و ساز تمدن اسلامی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضور جمعی در زیارت امام رضا(ع) یکی از نشان‌های اسلام جمعی و اجتماعی است و نقش مهمی در ظهور و دوران ظهور خواهد داشت.

حجت الاسلام الهی زاده ادامه داد: اذان و اقامه در اسلام، خود نماد اسلام اجتماعی و سیاسی است که در آن عرفان، سیاست، اجتماع و تمدن در بخش بخش اذان و اقامه خود را نشان می‌دهد و توجه اسلام به قبله و لباس پاک در نماز خود حدیث دیگری از تمدن اسلامی است که در آن زندگی حلال و پاکیزه زیستن مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه به فرق تدبر در قرآن و تفسیر قران اشاره کرد و گفت: تدبر را همه می‌توانند انجام دهند، اما تفسیر قرآن کریم نیاز به تخصص ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha