شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
حجت حاجی کاظم، عضو کارگروه جمعیت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم

حوزه/پژوهشگر حوزه حقوق جنین و مسئول شبکه‌ مردمی نجات زندگی از راه اندازی نمایشگاه رویش زندگی در ۳۰۰ نقطه کشور خبر داد.

حجت حاجی کاظم، عضو کارگروه جمعیت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم و مسئول شبکه‌ مردمی نجات زندگی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، از برگزاری نمایشگاه رویش زندگی در ۳۰۰ نقطه از کشور خبر داد.

وی درباره‌ محتوای این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف مروری اجمالی بر منزلت جنین از منظر اخلاقی و دینی و نیز ارائه ظرفیت‌ها و زوایای تخلف و راهکارها تنظیم شده است.

پژوهشگر حوزه حمایت از حیات جنین ادامه داد: این نمایشگاه، سرنخ های مهم و اساسی مساله‌ی سقط عمدی جنین و بیدارسازی عمومی نسبت به این موضوع را دنبال می کند.

مسئول اندیشکده حریم حیات جنین درباره‌ اینکه آیا کودکان نیز می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند یا نه گفت:با توجه به اینکه رویکرد نمایشگاه، انتقال خارق العاده بودن، روح داشتن، انسانیت و حفاظت از جنین است، استفاده از آن در مکان هایی که کودکان حضور دارند نیز مانعی ندارد.

وی مخاطب این نمایشگاه را عموم مردم دانسته و اذعان داشت: مخاطب این نمایشگاه، به طور مشترک خانم ها و آقایان هستند و توصیه می شود در معرض دید هر دو جنس قرار گیرد.

حاجی کاظم درباره‌ی زمان و محل برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: همزمان با دهه کرامت و هفته‌ جوانی جمعیت، این نمایشگاه توسط فعالان مردمی و در ۳۰۰ نقطه از کشور برگزار می‌شود. مراکز مذهبی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی و ...برخی از اماکنی هستند که این نمایشگاه در استانها و شهرستان‌های مختلف در آنجا برگزار می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در این نمایشگاه، تلاش شده جنبه های مختلف منزلت جنین به مخاطبین منتقل شود. پیشرفته و خارق العاده بودن جنین، دارا بودن روح، جنبه های انسانی و حرمت های آن همگی جهت درک بهتر منزلت جنین در نظر گرفته می شود. اشاره به مسئولیت های اخلاقی، حرفه ای و قانونی نسبت به جنین نیز در محتوای این نمایشگاه ملاحظه شده است. در حوزه راهکارها و ظرفیت ها نیز مطالبی را در بر دارد.

وی افزود : تمهیداتی اندیشیده شده است که بتوانیم در تمامی این نمایشگاه‌ها در استانها و شهرستانهای مختلف، سخنران و راویانی در محل برگزاری حضور داشته باشند و محتوای نمایشگاه را برای مخاطبان توضیح دهند و در کنار نمایشگاه، گفتگوهایی نیز صورت گیرد.

حاجی کاظم گفت: مردم عزیز کشورمان می‌توانند برای اطلاع از محل و زمان برگزاری این نمایشگاه در شهر و استان خود به کانال ستاد مردمی ایران جوان در پیام رسان ایتا مراجعه نمایند.

آدرس کانال ستاد مردمی ایران جوان

eitaa.com/population

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha