یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
حجت‌الاسلام حمزه پیش قدم

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره رعایت پوشش اسلامی در فضاهای اداری، بانک‌ها و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: قانون برای برخورد با بدحجابی و بی حجابی صراحت کامل دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام حمزه پیش قدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد سراسر نور امام رضا علیه السلام، اظهار کرد: خوشحالیم که با برگزاری اجلاسیه شهدا در تمام نقاط استان به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی، حال شهر، استان و رنگ و بوی ‌دل هایمان شهدایی شد.

وی با اشاره به اینکه میزبان کاروان زیر سایه خورشید هستیم، افزود: مفتخریم که در هفته کرامت میهمان خان کرام ائمه معصومین علیهم السلام، عالمان و بزرگان دین، و شهدای گرانقدر انقلاب هستیم و به واسطه این تفضل الهی صاحب آبرو و احترام و مفتخر به خدمت به مردم هستیم.

وی در ادامه گفت: متناسب با دستور جلسه پیشنهاد می گردد تمام ابعاد شخصیتی آیت الله ملک حسینی (ره) اعم از علمی، فرهنگی، اجتماعی، مشی سیاسی، زهد و تقوای ایشان دیده شود تا بتوان متناسب با این ابعاد گسترده وی برنامه های در خور شأن اجرا نمود.

حجت الاسلام پیش قدم در بخش دیگر صحبت های خود به موضوع عفاف و حجاب در ادارات اشاره کرد و گفت: قانون عفاف و حجاب در تمام ادارات در حال اجراست اما آنچه که باید بیشتر مد نظر قرار گیرد بعد اعتقادی و بصیرتی کارکنان است که با تشکیل کارگاه های مرتبط، ارائه آموزش های لازم و آگاهی بخشی موضوعی تا حدود زیادی حل خواهد شد.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: شاخص های پوشش اداری ابلاغ و بازرسی ها نیز صورت پذیرفت و از ابتدای سال تا کنون چهار جلسه با محوریت زیست عفیفانه برای کارکنان ادارات مختلف برگزار کرده ایم.

وی در بخش دیگر صحبت های خود به موضوع برگزاری همایش ها و جشنواره هایی که دستگاه های حاکمیتی مجری آنها هستند پرداخت و گفت: نمی شود غرفه داران جشنواره ها و مجریان همایش ها پوشش و حجاب اسلامی را رعایت نکنند! اما از مردم و بازدیدکنندگان خواست که حجاب و پوشش مناسب را رعایت کنند!

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: چرا در چنین برنامه هایی که با استقبال خوب مردم مواجه می شوند از موضوعات فرهنگی غافل هستیم و تذکرات و نظارت های اثرگذار و اجرایی نمی شود؟ ‌امکان ندارد بی حجابی در محیط اداری توسط کارکنان واقع شود اما از ارباب رجوع توقع رعایت پوشش داشته باشیم.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره رعایت پوشش اسلامی در فضاهای اداری، بانک‌ها و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: قانون برای برخورد با بدحجابی و بی حجابی صراحت کامل دارد. 

وی در پایان یادآور شد: دستگاه قضا برای مقابله با هر نوع بی قانونی از جمله بی حجابی و بدحجابی در سطح جامعه اصرار دارد و امیدواریم این عزم جدی در دیگر مدیران و مسئولین استان نیز باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha