شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
ابراهیم رئیسی

حوزه/ آصف زرداری رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران ابراز تاسف کردند و گفتند: در پاکستان یک روز عزای عمومی است و پرچم ملی پاکستان نیز بر این حادثه تلخ نیم برافراشته خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه‌ خبرگزاری «حوزه» رئیس جمهور آصف علی زرداری ضمن ابراز تاسف عمیق از شهادت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، وزیر امور خارجه ایران و دیگران در سانحه بالگرد، این حادثه را از صمیم قلب به داغدیدگان تسلیت گفت و به خدمات رئیس جمهور سابق ایران برای امت اسلامی ادای احترام کرد.

وی در پیامی اظهار داشت: رئیس جمهور ابراهیم رئیسی از حامیان بزرگ اتحاد مسلمانان بود. جهان اسلام رهبر بزرگی را از دست داده است. رئیس جمهور ایران درد مسلمانان از جمله مردم فلسطین و کشمیر را درک می کرد. پاکستان امروز در سوگ از دست دادن یک دوست بزرگ هست.

آصف زرداری افزود: ماه گذشته افتخار میزبانی وی را در پاکستان داشتیم. طی گفتگو، ایشان را مصمم به تقویت روابط دوجانبه یافتم. آیت الله رئیسی همواره جایگاه ویژه ای برای پاکستان و مردم آن قائل بود. شهادت وی ضایعه بزرگی نه تنها برای ایران بلکه برای کل جهان اسلام است.

رئیس جمهور پاکستان گفت: رئیس جمهور رئیسی در ایران، پاکستان و جهان اسلام به خاطر تلاش هایش برای افزایش روابط با کشورهای منطقه و اسلامی در یادها خواهد ماند. خداوند روحش را قرین رحمت کند. در این سانحه و ضایعه جبران ناپذیر به خانواده و مردم ایران صبر و استقامت عطا فرماید.

از سوی دیگر نخست وزیر پاکستان شهباز شریف نیز در (توئیتر سابق) از سانحه رئیس جمهور ایران ابراز تاسف کرد و گفت: پرچم پاکستان به احترام به آن مرحوم نیمه افراشته خواهد بود.

شهباز شریف در ادامه اظهار داشت: رئیس جمهور رئیسی دوست بسیار خوب پاکستان بود. با کشور برادر ایران در این لحظات اندوه ابراز همبستگی می کنیم. امروز را به خاطر درگذشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران روز عزای عمومی در سراسر کشور اعلام می کنم.

وی خاطر نشان کرد: حدودا یک ماه قبل از شهادتشان میزبانی رئیس جمهور ایران و وزیر امور خارجه، یک فرصت تاریخی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha