یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
Raisi

جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و شهید رجایی به مانند امیرالمومنین (ع) بعد از گرفتن مسئولیت مانند قبل ساده زیستی داشتند و این نشان از صداقت و وفای به عهدشان بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالامیر خطاط، جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، پیرامون ابعاد شخصیتی شهید حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با اشاره به آیه ی "مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا" بیان کرد:یک عده ای از مؤمنین هستند که اهل صداقتند، صداقت در وفای به عهد،کسانی که وقتی به جایگاه، مقام و منصب یا حتی به مسئولیت یا ثروتی در میان مردم عادی رسیدند خود را فراموش نمی‌کنند و عهد و پیمان خویش را از یاد نمی‌برند، قرآن مجید می‌فرماید که اینها مورد تایید خدا هستند، عده ای به آرزویشان که شهادت است می‌رسند عده ای در انتظار شهادت به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از کسانی بود که در مسئولیت های مختلف این ویژگی ها را بروز داد و مردم نیز آن را حس کردند که با آنها صادقانه رفتار می‌شود.

جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در رابطه با سخت کوشی در خدمت به خلق حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطر نشان کرد: مرحوم رئیسی سمبل خدمت به خلق و سخت کوشی بود، می‌توانست پشت میز بنشیند اما اینکار را نکرد و شهادتش هم در دورترین نقطه ی جغرافیایی با مرکز کشور گواه همین مسئله است، او می‌توانست پشت میز بنشیند و از راه دور کارها را بررسی کند اما اینگونه صلاح ندانست، حجت الاسلام رئیسی نه تنها در این مسئولیت بلکه در قبل و در قوه قضاییه و چه در دوره ی تولیت استان قدس اینگونه عمل می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خطاط در ادامه گفت: در ۵ سال حکومت امیرالمومنین هیچگونه تفاوت اخلاقی و رفتاری ار آن حضرت دیده نشد، مأمون به قصد تخریب چهره ی امام هشتم به او مسئولیت داد، گمان او این بود که امام بعد از پذیرفتن مسئولیت سبک زندگی او تغییر پیدا می‌کند و مردم از او فاصله می‌گیرند، نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه برعکس آن بود و مردم صداقت امیرالمومنین و وفای به عهد و صداقت او را دیدند و مرحوم حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نیز در این دوره ی سه ساله ریاست قوه مجریه مردم صداقت و وفای به عهد را در او دیدند.

وی با تاکید به ویژگی سخت کوشی و خدمت به مردم سید ابراهیم رئیسی، یادآور شد: او چندین مرتبه به خوزستان سفر کرد تا از نزدیک به مشکلات مردم رسیدگی کند، به جای رفتن به کیش و تفریحگاه ها که بعضی مسئولین سابق برای تفریح به جاهای خوش آب و هوا سفر میکردندو استراحتی میکردند، شهید جمهور ما اینگونه نبود و شبانه روز در حال تلاش برای حل مشکلات مردم بود و این امتیازات خاص او بود که سرنوشت او شهادت در راه خدا برایش امضا شد. تهمت ها برایش برطرف شد.

جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی حتی کسانی که با او مخالف بودند و زاویه داشتند ناچار بیانیه دادند و با مردم همراه شدند و ابراز تاسف کردند و این نه تنها در داخل کشور ما بلکه در خارج از کشور نیز رقم خورد و چندین کشور اعلام عزای عمومی و برخی اعلام سکوت و قیام کردند.

وی افزود:اینها یک نشانه است که خداوند متعال نشان داد تهمت هایی که بر او زده می شد برداشته شود، مظلومیت شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بر همه مردم آشکار بود، هر حرکتی که صورت می‌گرفت مورد تمسخر رسانه های استعماری قرار می‌گرفت، کارهای او را زیر سوال می‌برد اما ایشان هیچ دفاع نمی‌کردند و وقت خود را صرف خدمت گزاری می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خطاط به فرموده امام که در مورد شهید رجایی گفته بودند اشاره کرد که از وقتی که او دست فروش بود تا زمانیکه رئیس جمهور شد هیچ تغییری در سبک زندگی اش ایجاد نشد و این عدم تغییر، نشانه صادق بودن او است که مردم به وضوح آن را می‌بینند و همینطور در روزهای اخیر کلیپ هایی از ساده زیستی و خانه بسیار محقر و کوچک مادر ایشان نشان داده شد و مردم با دیدن اینها صداقت شهید جمهور برایشان بیشتر آشکار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha