یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
رئیسی

حوزه/ محمدلو گفت: شهادت شهید رئیسی برای نظام و انقلاب مایه آبرو شد، چرا که بعد از جنگ تحمیلی برخی مسئولین دچار دنیاگرایی شده بودند و در مردم بی اعتمادی نسبت به نظام و انقلاب ایجاد شده بود به طوری که اکثر شهدا از مردم بودند و شهید رئیسی و همراهانش با شهادتشان این بیت را عوض کردند اینبار شهدا را از اول صف چیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحیده محمدلو امروز در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزارشد، اظهار داشت: در قرآن واژه شهید گاه به معنی شاهد و گاهی به معنی مشهود می آید و شاهد کسی است که خبر قاطعی را بیان می کند و فرموده خداوند تعالی «وَ اَشْهِدُوا اذا تبایعتم و لایضار کاتب و لاشهید » به همین معنی است.

وی ادامه داد: گاهی شهید و شاهد به معنی حاضر است؛ چنان که خداوند متعال می فرماید : « مَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْیصُمْهُ »: یعنی و در برخی موارد به معنی حجت و راهنما می آید و آیه : « لِتَکونوا شُهَداءَ عَلَی النّاسِ وَیکونَ الرَّسولُ عَلَیکُم شَهیدًا » بر این معنی دلالت دارد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: بر کسی که خود را در راه خدا فدا کرده است و برای رسیدن به رضا و وصال محبوب از هستی خود، در این عالم صرف نظرکرده و از تمام لذائذ مادی دست کشیده است، «شهید » اطلاق می کنند.

وی افزود: بر کسی که در راه خدا جانش را از دستش می دهد شهید گفته می شود، وجوه مختلفی ذکر شده که از جمله آنها وجوه زیر است: از آن جهت «شهید» را «شهید» گفته اند که خداوند و فرشتگان گواهی می دهند که او اهل بهشت است و در برخی تعابیر نیز آمده است که «شهید» را «شهید» می گویند برای آن که در روز قیامت از وی می خواهند که با پیامبر (ص) درباره اعمال و کردار امم پیشین شهادت بدهد.

وی گفت: شهید چون زنده است؛ چنان که گویی شاهد و حاضر است و می بیند. و برای آن که کرامتها و نعمتهایی را که به سبب کشته شدنش در راه خدا برایش آماده شده، می بیند. و به دلیل شهید می گویند که در راه گواهی دادن به حق و در راه امری که برای خداست، قیام کرده؛ به گونه ای که هستی خود را در آن راه از دست داده ، راهنمای دیگران است.

محمدلو خاطرنشان کرد: فرشتگان هنگام کشته شدن گواهی دهند که او در راه خدا کشته شده است و در نزد او حاضرند.

وی ادامه داد: از بررسی معانی فوق برمی آید که شهید بر وزن فعیل است که گاهی به معنی فاعل و گاهی به معنی مفعول به کار می رود؛ از این جهت «مشهود» است که خداوند و فرشتگان به خلوص نیت و پاکی او شهادت می دهند، و به این مناسبت شاهد و شهید کسی است که حاضر است و کرامتها و الطاف بی پایان خداوندی را برای خودش مشاهده می کند و به قیام خود مردم را راهنمایی کرده و بر حق و حقیقت گواهی داده است و در راه تحقق آن استقامت ورزیده تا کشته شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: شهادت مزد تلاش خالصانه آقای رئیسی در طول این سالها بود و یکی از وظایف ما جهاد تبیین است که بتوانیم خدمات وی را رسانه ای کنیم و به دیگران نشان دهیم تا در ایجاد امید در مردم نقش آفرین باشیم.

وی اضافه کرد: بادت و بندگی ؛ ارتباط با اهل بیت ؛ خلوص ؛ صداقت ؛ولایت مداری؛ مردم داری ؛ دلسوزی نسبت به مردم؛ پرکاری و سخت کوشی ؛ساده زیستی ,،توجه به بیت المال ،بها دادن به جوانان ..از خصوصیات اخلاقی‌و رفتاری شهید رئیسی بود و در دولت مردمی وی بسیاری از گره ها باز شد ساده ترین ها که دیده می شد افزایش یارانه ها و حقوق کارمندان و کارگران، حقوق سربازان، بازگشت کارخانه ها به ریل تولید و اجرای طرح رتبه بندی معلمان و افزایش حقوق ان ها و ... بود.

محمدلو خاطرنشان کرد: در دلوت رئیسی دیپلماسی عزت و اقتدار را شاهد هستیم وی اقتصاد را به به برجام گره نزد .و در دولت او ارتباط با کشورهای مختلف بیشتر از همه انجام شد و درباره فضای مجازی و نحوه شهادت ایشان هم نباید به شایعات فضای مجازی درمورد نقشه اسرائیل در این قضیه بها داد چرا که این شایعات بی جهت دشمن را بزرگ می کند درحالیکه دشمن بعد از عملیات وعده صادق هرگز قدرت مقابله به مثل نداشتند و ندارند.

وی ادامه داد: شهید رئیسی در عین پرتلاش بودن مظلوم بود و اینکه با وجود اینکه سطح ۴ حوزه و دکترای فقه و حقوق داشتند و شرط حضور در برخی مناصب و مسئولیتهایی که او حضور داشتند اجتهاد بود و شهید رئیسی اجتهاد داشتند اما در مناظرات انتخاباتی ناجوانمردانه به او تهمت شش کلاس سواد زدند و همین اتهام هم بعدها بر سر زبان مردم افتاد و اما آقای رئیسی با وجود ناراحتی فقط گفتن که مدارک سواد علمی شأن در سایت آموزش عالی موجود است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تاکید کرد: شهادت شهید رئیسی برای نظام و انقلاب مایه آبرو شد، چرا که بعد از جنگ تحمیلی برخی مسئولین دچار دنیاگرایی شده بودند و در مردم بی اعتمادی نسبت به نظام و انقلاب ایجاد شده بود به طوریکه اکثر شهدا از مردم بودند و شهید رئیسی و همراهانش با شهادتشان این بیت را عوض کردند اینبار شهدا را از اول صف چیدند.

وی گفت: شهادت در حین خدمت در یکی از سخت ترین و دور افتاده ترین مکان نشان از عملکرد جهادی ایشان بود و مردم این خدمات را فراموش نخواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha