دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
شهید سالمی

حوزه/ شهید محمدکریم سالمی در سال ۱۳۴۴ در خانواده مذهبی در شهر برازجان چشم به جهان گشود. با شروع جنگ به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۶۱ شربت شهادت را در شلمچه نوشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، استان بوشهر در حماسه دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، بزرگترین پایگاه‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و طی هشت سال دفاع مقدس این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش ویژه و مهمی ایفا کرد، هرچند شهدایش آنچنان که باید و شاید به نسل امروز همچون دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها معرفی نشده‌اند.

در این راستا حوزه نیوز قصد دارد در قالب پرونده‌ای ویژه و نگاه به تاریخ مجاهدت شهدا و رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس، به معرفی آنان بپردازد.

شهید محمدکریم سالمی

شهید محمدکریم سالمی در سال ۱۳۴۴ در خانواده مذهبی در شهر برازجان چشم به جهان گشود، پس از سپری نمودن دوران طفولیت در دبستان انقلاب اسلامی تحصیلات ابتدایی خود را شروع و سپس در مدارس مدرس و نواب صفوی به تحصیل پرداخت، با شروع جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران او نیز همانند سایر رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام تا دین خود را به انقلاب و نظام ادا نماید، در عملیات رمضان که نبردی سرنوشت ساز بود شرکت جست و مردانه جنگید و حماسه آفرید و سرانجام در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۶۱ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

وصیتنامه

پدر و مادرم تنها مرا در نظر نداشته باشید، بلکه بر حسین(ع) مرد آزادگان بر شهدای تاریخ اسلام گریه کنید و بنالید بر مظلومیت آن سید بزرگوار و ۷۲ تن از یارانش و گریه بر رجایی حامی امام و ناله بر باهنر آن بازوی امام زنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha