دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تبریز

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: مراسم تشییع کسانی که در راه خدمت به مردم برای خود زمان قائل نمی‌شدند، اینطور حماسی و تاریخی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام حسین نوبری استاد حوزه علمیه در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که امروز، ششم خردادماه در محل مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد، با بیان اینکه خداوند متعال دو نوع زندگی برای ما ترسیم می‌کند، اظهار داشت: نخست انسان در دنیا تلاش می‌کند تا برای خود توشه‌ای آماده کند ولی دوام آن حداکثر تا زمان انتهای زندگی دنیوی است و هرچقدر هم که برای کسب این توشه تلاش کنیم فقط در ایام محدود زندگی دنیایی برایمان فراهم خواهد شد.

وی افزود: زندگی دوم مربوط به افکاری است که انسان در این دنیا برای آخرت خود دارد که برای همیشه ماندگار خواهد بود.

حجت‌الاسلام نوبری، با اشاره به اینکه امام علی(ع) می‌فرمایند: اگر می‌خواهید برای همیشه در اذهان بمانید، با مردم نوعی رفتار کنید که وقتی از دنیا رفتید برای شما گریه کنند، خاطرنشان نشان کرد: دو نگرش و اندیشه می‌تواند توانایی انسان را تقویت کند تا بتواند مسیر زندگی خود را به خوبی انتخاب کند، یک مسیر، انسان را محدود به افکار دنیوی می‌کند یعنی هرچه که هست فقط در همین دنیا است و در نگرش دیگر نیز این دنیا را گذرا دانسته و تأکید دارد که باید برای زندگی دیگر نیز فکری شود.

این استاد حوزه علمیه، با اشاره به خدمات آموزشی دولت سیزدهم در سه سال گذشته از جمله احداث ۱۳ مجتمع عالی پزشکی، ۸ دانشکده پرستاری و ۴ دانشکده داروسازی، ابراز کرد: متأسفانه نتوانستیم این فعالیت‌های ارزشمند را به درستی تبیین‌ کنیم.

وی با اشاره به خدمات هفت ساله شهید آل‌هاشم نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: حضور پرشور مردم در مراسم تشییع و تدفین شهدای خدمت نشانه مردمی بودن و همراه و همفکر بودن آنان با مردم است.

حجت‌الاسلام نوبری، با تأکید بر اینکه تاریخ، خدمات این شهدای خادم را از یاد نمی‌برد، اظهار کرد: شهید آل‌هاشم، یک الگو برای ائمه جمعه سراسر کشور بود و امروز رویش‌هایی که در قبال عملکرد مسئولان شاهد هستیم، قابل توجه است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha