دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
مدرسه علمیه بانو امین تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین  فاضل با اشاره به ضرورت معرفت شناسی طلاب نسبت به مردم، گفت: طلاب باید اهتمام جدی بر درس خواندن و کسب تقوا داشته باشند تا ضمن آماده کردن جان و دل مردم، شرایط را برای زمینه سازی ظهور حضرت حجت(عج) فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور صبح امروز در دیدار با مدیر، اساتید و طلاب خواهر مدرسه علمیه بانو امین تهران، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و همراهان شان، شهادت را پاداش جهاد در راه خدا دانست و اظهار داشت: خداوند متعال در سوره مبارکه عنکبوت پیرامون مسئله جهاد و مجاهدت در راه حق می فرماید «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ». در این آیه شریفه مراد از (جُهد) به سختی افتادن و مجاهدت کردن است.

وی افزود: طبق این آیه شریفه کسی که خود را برای خدا به سختی بیندازد و مجاهده کند، خداوند راه‌های بی‌شمار کمال و سعادت را به او نشان می‌دهد، همانطور که شهید آیت الله رئیسی این گونه بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه با بیان اینکه حرف خوب، باید خوب ارائه شود، گفت: هر کار خوبی نیز باید به خوبی انجام شود تا نتایج مفید آن در جامعه دیده شود.

وی با اشاره به نقش طلاب در جامعه، بر ضرورت مردم‌شناسی و معرفت‌شناسی نسبت به مردم تأکید کرد و خطاب به طلاب، بیان داشت: شما هم اکنون در مقطعی هستید که باید خیلی خوب درس بخوانید و شرایط را برای زمینه‌سازی ظهور آماده نمایید چرا که یکی از اموری که موجب تعجیل در ظهور حضرت و مقدمات واجب آن می‌گردد، آماده کردن جان و دل مردم است.

در پایان این نشست حجت الاسلام والمسلمین فاضل به سوالات مطرح شده از طرف طلاب و اساتید در عرصه‌ علمی، پژوهشی و فرهنگی پاسخ داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha