دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران شهید حسن حاج غفاری به معرفی این مدرسه پرداخت.

خانم اسدپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: مدرسه علمیه شهید غفاری از بهمن ۱۳۹۲ پذیرش طلبه در مقطع سطح دو را آغاز کرد و در سال‌های ابتدایی فقط از مقطع دیپلم به بالا پذیرش صورت می‌گرفت اما اکنون پذیرش از پایه نهم (سیکل) نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در هر یک از مقاطع نهم و دوازدهم ۳۰ نفر است، افزود: پذیرش طلبه از پایه نهم (مقطع سیکل) از بین بانوان ۱۶ تا ۱۸ ساله و پذیرش از مقطع دیپلم از بین متولدین ۱۳۶۳ به بعد صورت می‌گیرد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهید حسن حاج غفاری ادامه داد: طلابی که از پایه نهم وارد می‌شوند پس از ۷ سال و طلابی که از پایه دوازدهم وارد می‌شوند بعد ۵ سال مدرک سطح دو حوزه علمیه که معادل مدرک کارشناسی در دانشگاه است را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تحصیل در مقطع سطح دو به صورت عمومی است، اظهار کرد: بانوان طلبه پس از دریافت مدرک سطح دو می‌توانند در سطح سه مشغول به تحصیل شوند یا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه شوند.

اسدپور با بیان اینکه مدرسه علمیه شهید غفاری به تعلیم و تربیت بانوان طلبه در سه بخش آموزشی، فرهنگی و پژوهشی مشغول است، تصریح کرد: توجه به مسائل فرهنگی و تهذیب از جمله ویژگی‌های مدرسه علمیه شهید غفاری است به طوری که در بخش آموزشی نیز تلاش شده است از اساتیدی استفاده شود که در زمینه تربیتی و اخلاقی نیز الگوی خوبی برای طلاب باشند تا طلاب علاوه بر فراگیری مسائل آموزشی در بعد تربیتی نیز پرورش یابند.

وی گفت: در بخش پژوهش نیز، فعالیت‌های پژوهشی طلاب توسط معاونت پژوهش مدرسه پیگیری می‌شود به طوری که برخی از طلاب و فارغ‌التحصیلان این مدرسه توانسته‌اند در جشنواره‌های پژوهشی حضوری موفق داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهید حسن حاج غفاری اضافه کرد: در زمینه پرورش مبلغ نیز با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی دوره‌هایی برای طلاب مستعد در زمینه تبلیغ برگزار شده است و این افراد در مسایل مختلف اقدام به تبلیغ می‌کنند.

وی ادامه داد: در انتخاب گذشته گروهی از طلاب این مدرسه با حضور در مساجد، بوستان‌ها و سایر اماکن عمومی به صورت چهره به چهره اقدام به تبلیغ و دعوت مردم به مشارکت حداکثری کردند. برای انتخابات پیش رو نیز جلسات بصیرتی برای طلاب مدرسه برگزار شده است تا در دعوت مردم به حضور در انتخابات پیش‌رو نیز حضوری فعال و مثمر داشته باشند.

اسدپور یادآور شد: پذیرش مدرسه علمیه شهید غفاری از ابتدای اردیبهشت آغاز شده است و تا پایان تیر ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند به صورت حضوری و اینترنتی اقدام به کنند.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان برای پذیرش حضوری می‌توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱۳:۳۰ به مدرسه علمیه شهید غفاری واقع در ۲۰ متری شهید بهشتی مراجعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha