دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
مطیعی

حوزه/ نشست اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تسلیت شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و همراهان ایشان بر اهمیت نعمت مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: ثبات و امنیت امروز کشور بواسطه حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و هدایت‌های ایشان است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال سایه این رهبر فرزانه را بر سر ملت ایران مستدام بدارد.

وی ایجاد وحدت و انسجام ملی پس از شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را از برکات مهم وقایع اخیر دانست و افزود: حفظ سرمایه اجتماعی حاصل از شهادت خدمتگزاری همچون حجت الاسلام والمسلمین رئیسی باید توسط همگان مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه سمنان با اشاره به سفرهای متعدد رئیس‌جمهور شهید به نقاط مختلف کشور، گفت: سرتیم حفاظت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از یکی از بزرگان خواسته بود از مقام معظم رهبری بخواهند به شهید رئیسی امر فرماید از حجم کارهای خود بکاهد!

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در ادامه با تقدیر از فعالیت‌های خداپسندانه خیرین مدرسه‌ساز، اظهار کرد: مسئولان باید نیازهای آموزشی نقاط مختلف را شناسایی کنند و در اختیار خیرین مدرسه‌ساز قرار دهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با بیان اینکه مدارس خیرساز باید در مناطقی احداث شوند که مورد استفاده قرار گیرند، گفت: فرهنگ‌سازی برای انجام امور عام المنفعه با توجه به محدودیت منابع و امکانات، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی خواستار همراهی رسانه‌ها بویژه رسانه ملی با برنامه‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان شد و افزود: امروز امر اطلاع‌رسانی و تبلیغ یک موضوع راهبردی است چراکه به جلب مشارکت مردم در حوزه مدرسه‌سازی کمک خواهد کرد.

امام جمعه سمنان همراهی مسئولان با خیران در تمام مراحل انجام این امر خداپسندانه را مهم عنوان کرد و گفت: یک خیّر باید از نحوه هزینه‌کرد منابع اهدایی خود در بخش‌های مختلف آگاه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی پایش کمی و کیفی مدارس تخریبی را یکی از عوامل هدفمندسازی کمک‌های مردم در امر مدرسه‌سازی دانست و گفت: بازسازی و مقاوم‌سازی‌ مدارس تخریبی باید در اولویت مجمع خیرین مدرسه‌ساز قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر ترویج امور مشارکتی با هدف همراه سازی آحاد مردم در موضوعات خداپسندانه اظهار کرد: باید زمینه مشارکت همه مردم را در امر خداپسندانه مدرسه‌سازی فراهم کرد تا عموم مردم امکان کمک به این پروژه‌ها را داشته باشند.

وی تکریم و بزرگداشت خیرین مدرسه‌ساز را عامل مهمی در تشویق آحاد مردم به این امر ماندگار عنوان کرد و گفت: تعامل سازنده با خیّرین ارجمند، انگیزه آنان را برای مشارکت بیشتر در امور خداپسندانه افزایش می‌دهد و البته خداوند نیز علاوه بر پاداش اخروی، تلاش صادقانه این عزیزان را در دنیا جبران خواهد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال توفیق خدمت به مردم را نصیب اعضای نیکوکار مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان فرماید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha