دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یش

آیت الله غروی؛ فرصت انقلاب اسلامی را قدر بدانیم

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: امروز باید فرصتی که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است  را قدر بدانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد غروی در جمع  طلاب،اساتید و مدیران مدارس علمیه استان کردستان که در مسجد رضائیه قم برگزارشد، ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب  اسلامی اظهارداشت: امروز باید فرصتی که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است قدر بدانیم؛ انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب دینی است و ما امیدواریم این انقلاب به ظهور امام زمان‌(عج) و انقلاب جهانی آن حضرت منتهی شود.

*علما دیده‌بان فرهنگ دینی

وی ضمن تکریم جایگاه علما با اشاره به روایتی از رسول اکرم‌(ص) گفت: علما دیده‌بان فرهنگ دینی مردم هستند و رخنه‌هایی که شیاطین و شیطان صفت‌ها به دنبال نفوذ هستند دیده‌بانی می‌کند و شر دشمنان را از شیعیان ما دفع می‌کنند.

*نظام  اسلامی امانت الهی 

آیت الله غروی با بیان این که این نظام امانت الهی است که باید امانت دار خوبی باشیم افزود: ارزش کار عالم از هزار عابد و شهید بالاتر است، خداوند این عالم را خلق کرده است که انسان به نهایت کمال برسد و این با یادگیری معارف الهی امکان‌پذیر است که علما در این مسیر گام نهاده و در راستای اهداف آفرینش تلاش می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: در این عالم هیچ موقعیتی بالاتر از موقعیت یک طلبه نیست و منظور از علم در روایات بیشتر معطوف به معارف دینی است و این علوم با هیچ علمی قابل مقایسه نیست.

*طلاب برای تهذیب و خودسازی تلاش کنند

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  تاکید کرد: طلاب باید در راستای تهذیب و خودسازی تلاش کنند ؛ اگر عالم به علمش عمل نکند نمی‌تواند تاثیرگذار باشد و مردم قبل از این‌که به خود ما توجه داشته باشند به اعمال مانگاه می‌کنند اگر عمل ما خوب نباشد سخنان ما را جدی نمی‌گیرند .

*به سیره اهل بیت عمل کنیم

وی خطاب به طلاب کردستان اظهار داشت: شما در محیطی هستید که اهل سنت هم حضور دارند باید به این نکته توجه داشته باشید که بعضی از این‌ها واقعا مستضعف هستند و به چیزی که از پدرانشان رسیده اعتماد دارند، باید طوری عمل کنید که دیگران را  با اخلاقتان به تشیع دعوت کنید، سیره اهل‌بیت‌(ع) هم چنین بوده است.

آیت الله غروی گفت: باید طوری عمل  و رفتارکنیم که مایه آبرو برای امام صادق‌(ع) و موجب خوشحالی امام عصر‌(عج) باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha