به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان،حجتالاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولیفقیه در استان و امام جمعه کرمان، در پیامی به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه، این مناسبت را یادآور شهادت آیتالله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی و تجلی تلاش برای استقرار عدالت در جامعه اسلامی دانست.
متن پیام به شرح زیر است:
بسمالله الرحمن الرحیم
إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ
هفته قوه قضائیه، نه فقط یادآور حادثه تلخ هفتم تیر و شهادت مظلومانه معمار دستگاه قضایی نظام، شهید آیتالله دکتر بهشتی، بلکه آئینهی تمامنمای تلاشی مستمر برای برپایی میزانِ حق در جامعه است.
در منظومه فکری اسلام ناب محمدی(ص)، عدالت سنگبنای حکومت و غایت آفرینش است و دستگاه قضائی در تمدن اسلامی، نه یک نهاد صرفا اداری، بلکه دژ مستحکمی است که باید با صلابتِ ناشی از تقوا و حریتِ برخاسته از قانون، پناهگاه محرومان و مرعوبکنندهی مفسدان و متعدیان به حقوق ملت باشد.
قوه قضائیه در استان کرمان، همگام با سراسر کشور، امروز مسئولیت بس سنگین پاسداری از امنیت قضایی و کرامت انسانی را بر عهده دارد.
در عصر حاضر که دشمنان نظام اسلامی با ابزارهای گوناگون در پی ایجاد یأس و خدشه به اعتماد عمومی هستند، قاطعیت همراه با مدارا، سرعت همراه با دقت، و سلامت همراه با شجاعت در دستگاه قضا، کلیدیترین راهکار برای تثبیت مشروعیت نظام در قلوب مردم است.
اینجانب ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای دستگاه قضا و تجلیل از زحمات بی وقفه قضاتِ عدالتخواه، کارکنان خدوم و پیروان راستین مسیر شهید بهشتی در استان کرمان، تأکید مینمایم که اهتمام به کاهش اطاله دادرسی، نظارت پیشگیرانه و برخورد بدون تبعیض با کانونهای فساد، انتظاری است که مردمِ شریف و صبور ما از این نهاد دارند.
امید است که با مدد الهی و پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب (مدظلهالعالی)، دستگاه قضائی استان بیش از گذشته در مسیر استقرار عدالت اجتماعی، صیانت از بیتالمال و تحقق «امنیتِ پایدار» موفق بوده و در راهِ رضایت الهی و احقاق حقوق عامه ثابتقدم بماند.
توفیق روزافزون شما را در این رسالت خطیر و امانت الهی از خداوند متعال مسالت دارم.
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی
نماینده ولیفقیه در استان و امام جمعه کرمان
انتهای پیام/











نظر شما