سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت‌‌الاسلام نبوی

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه با اشاره به فارغ التحصیلی یک هزار و 850 طلبه از سفیران هدایت، از اجلاس فارغ التحصیلان این حوزه ها در پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والسلمین نبوی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری درباره تحول در حوزه، اجرای طرح سفیران هدایت را در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: در طراحی سفیران هدایت سعی شده که رهنمودهای رهبری و مراجع عظام، عملیاتی  و تغییر و اصلاحات پیشنهادی اعمال گردد.

وی، شرط پذیرش در حوزه های سفیران هدایت را دیپلم به بالا اعلام کرد و ابراز داشت: در طرح سفیران هدایت، با ایجاد سطوح مختلف تحصیلی، زمان تحصیل طلاب مشخص و کاهش یافته است؛ به طوری که طلاب پس از 5 سال تحصیل، باید به عنوان مبلغ، نیاز مردم را مرتفع کنند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه با اعلام آمار مدارس سفیران هدایت، ادامه داد: در حال حاضر 98 مدرسه سفیران هدایت در سراسر کشور دائر می باشد که 62 مدرسه زیر نظر حوزه قم و 38 مدرسه زیر نظر حوزه خراسان اداره می شوند که با هم همکاری و ارتباط دارند.

وی، درباره توجه و پرداختن به قرآن در حوزه های علمیه، یادآور شد: در سفیران هدایت 196 واحد درسی ارائه می شود که  در این میان 15 جزء تفسیر قرآن سهم به سزایی را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به این که طلاب سفیران هدایت یک دوره کامل اعتقادات را می گذرانند و بر شبهات تسلط می یابند، ادامه داد: آشنایی با تاریخ اسلام از دیگر برنامه‏های طرح سفیران است و طلاب با تاریخ زندگی ائمه(ع) به صورت کامل آشنا می شوند و در بحث های روانشناسی، جامعه شناسی، مخاطب شناسی و گروه های مهارتی و مدیریتی ورود پیدا می کنند.

وی در ادامه درباره آمار فارغ التحصیلان سفیران هدایت نیز گفت: یک هزار و 850 طلبه فارغ التحصیل این طرح بوده اند که 200 نفر آنان توسط هجرت بلند مدت جذب شده و مابقی در ارگانهای دیگر به کار گرفته شده اند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه همچنین از برگزاری اجلاسیه فارغ التحصیلان سفیران هدایت خبر داد و خاطرنشان کرد: در پایان هفته جاری، اجلاسیه فارغ التحصیلان برگزار می شود که علاوه بر تجلیل از آنان، نحوه عملکرد این طرح و نواقص موجود بازخوردگیری می شود.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه در ادامه درباره طرح تربیت راهنما ویژه طلاب سطح دو حوزه، گفت: طلابی پایه ششم، با گذراندن آموزش های تبلیغی طی 3 سال می توانند مدرک سطح 2 تربیت راهنما را دریافت کنند.

وی، ورود به سطح سه تبلیغ حوزه را منوط به قبولی در آزمون و مصاحبه عنوان کرد و ابراز داشت: علاوه بر سطح سه، طلاب می توانند در صورت واجد شرایط بودن، در سطح 4 تبلیغ شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در پایان با اشاره به نحوه ثبت نام داوطلبان تحصیل در سفیران هدایت، یادآور شد: داوطلبان می توانند تا 25 اسفند ماه، با مراجعه به سایت معاونت آموزش حوزه به نشانی http://howzeh-qom.com  و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، اقدام به ثبت نام نمایند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha