جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

مدیر حوزه‌های علمیه در بیانیه‌ای با محکومیت حمله رژیم اشغالگر قدس به کشتی‌های امدادرسانی و قدردانی از تلاش‌های ضد صهیونیستی مردم و نخست وزیر ترکیه، از دادگاه‌های بین‌المللی خواست تا بدون هیچ گونه مدارا و یا جانبداری سیاسی، جنایتکاران این رژیم را محاکمه و مجازات نمایند.

مشروح بیانیه آیت‌الله مقتدایی که در اختیار مرکز خبر حوزه، قرار گرفته، به این شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

«من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین و لم یجبه أو لم ینصره فلیس بمسلم»

بیش از هزار روز از محاصره منطقه مظلوم غزه گذشته است و اسرائیل تا کنون از هر ابزاری برای شکست مقاومت دولت قانونی حماس و مردم پایدار غزه دریغ نکرده است در جنگ غزه جنایت‌بارترین اقدامات جنگی علیه مردم بی‌دفاع این مطنقه انجام شد، ولی با کمال تاسف جامعه جهانی و نهادی‌های مدعی حقوق بشر با سکوت مرگ‌بار خود از کنار این جنایت‌های تاریخی عبور کردند.

افکار عمومی در جهان بار دیگراز درنده خویی نظامیان اشغالگر بهت زده شد. نیروهای نظامی اسرائیل با زیر پاگذاشتن تمامی قواعد انسانی و قوانین بین‌المللی، کشتی غیر نظامی حامل کمک‌های انسانی به غزه را به گلوله بستند. شکی نیست که خون پاک این مجاهدان مسلمان که برای پاسخ‌گویی به ندای یا للمسلمین مردم فلسطین قیام کرده بودند، هدر نخواهد رفت و به زودی طومار ننگین این رژیم جنایت‌کار را در هم خواهد پیچید.

حوزه‌های علمیه با محکوم کردن این حادثه جنایت‌بار، بر نکات زیر تاکید می‌نماید:

1-  دستگاه دیپلماسی کشورهای اسلامی، به ویژه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی که همواره پشتیبان مردم فلسطین بوده است، با تحرک همه جانبه و خستگی ناپذیر دیپلماتیک، از فرصت پدید آمده برای پایان دادن به محاصره غزه کمال استفاده را بکند.

2-  دادگاه‌های بین‌المللی بدون هیچ گونه مدارا یا جانبداری سیاسی مسببان و مباشران این جنایت انسانی و جنایت‌کاران جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه غزه را محاکمه و اقدامات لازم را انجام دهند.

3-  شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای  به مطالبه انسانی افکار عمومی و خواسته آزادی خواهان جهان جامه عمل پوشانده، رژیم صهیونیستی را محکوم و اقدامات عملی موثری را برای عدم تکرار چنین فجایعی به کار گیرد.

4-  از تلاش‌های ضد صهیونیستی مردم مسلمان ترکیه به ویژه نخست وزیر محترم این کشور تشکر نموده، همکاری بیشتر ملت‌های مسلمان، در راستای اهداف مشترک جهان اسلام به ویژه مبارزه با اسرائیل را خواهانیم.

5-  سازمان کنفرانس اسلامی با تشکیل جلسه اضطراری تمام تلاش خود را به کار گیرد تا مطالبات به حق جهان اسلام، در مجامع بین‌المللی پیگیری و اجرایی شود.

6-  رژیم صیونیستی با انجام این جنایت ناجوانمردانه تلاش دارد مسیر کمک‌های انسانی به غزه را برای همیشه قطع کند.

اما مسلمانان و آزادگان جهان با استمرار این کمک‌های انسانی از تمامی راه‌های ممکن، رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب نشینی نموده و در این راه نثار از جان و مال خویش دریغ نخواهند کرد.

     در پایان از خداوند متعال توفیق و نصرت مجاهدان اسلام و خذلان و نابودی اسرائیل و دشمنان اسلام را خواهانیم.

مرتضی مقتدایی

مدیر حوزه های علمیه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha