پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

حضرت آيت‌الله سيد عزالدين حسینی زنجاني گفت: مطالعه کتاب‌هايی چون رسائل، مكاسب و کفایه مقدمه‌ای برای مجتهد شدن است و طلاب علوم ديني بايد با پژوهش در این علوم، مراحل اجتهاد را طی کنند.

معظم‌له در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، در مشهد افزودند: مسلماً طلاب با استفاده از لوازم کمک‌‌آموزشی چون نوار و تلخیص نمی‌توانند مطلب را به خوبی درک کنند، چرا که شاید اشکلاتی در فهم مسائل باشد که بدون استاد و راهنمایی‌های او نمی‌توان آن‌ها را برطرف ساخت.

ایشان با تأکید بر تدریس بزرگان در حوزه علمیه خراسانی یادآور شدند: در گذشته طلاب  برای فراگیری دروس حوزوی و به ویژه دروس خارج، در محضر استاد جمع  می‌شدند و در هنگام درس اشکال وارد می کردند و همین امر نیز موجب یادگیری هر چه بهتر مساله می شد.

حضرت آیت‌الله حسینی زنجانی در ادامه بر رعايت تقوا در میان طلاب تاکید کرده و گفتند: تقوا به معنی ترک محرمات و انجام واجبات است، به این معنی که اگر انسان بدون ترک محرمات، واجبات را هم انجام دهد،‌ نمی‌تواند از تأثیرات آن، به صورت کامل بهره‌مند شود.

ايشان تصريح كردند: رعایت تقواي الهي، انسان را به درجات عالیه می‌رساند و نیازی به رياضت كشيدن و استفاده از اذکار فرق متروده نیست.

معظم‌له در پایان سخنان خود، توجه به صحیفه سجادیه و تأمل در مطالب آن را برای طلاب ضروری دانسته و عنوان کردند: این کتاب ارزشمند مباحث علوم انسانی فراوانی را در بر دارد که می‌تواند کلیدی برای ورود طلاب به این علوم باشد.

گفتني است حضرت آيت‌الله سيد عزالدين زنجاني حسيني امروز در دومين روز برگزاري امتحانات خارج فقه و اصول حوزه علميه خراسان از نحوه برگزاري اين امتحانات در مدرسه علميه عالي نواب مشهد بازديد کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha