سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

نشست تخصصی آسیب شناسی جریانات مهدویت به ابتکار موسسه پژوهشی انتظار نور با حضور کارشناسان و پژوهشگران در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، یکی از کارشناسان حوزه مهدویت در این نشست اظهار داشت: در طول تاریخ شاهد حضور مدعیان دروغین مهدویت به روش ها و شیوه های مختلفی بوده ایم که طی سالیان اخیر از حالت طبیعی خارج شده و روند روبه رشدی را پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده مشخص شد که این رشد، حاصل برنامه ریزی و پشتیبانی هدفمند کشورهای بیگانه بوده است.

این کارشناس حوزه مهدویت ادامه داد: ایجاد چالش اعتقادی در جامعه، تخریب مرجعیت و ترویج جدایی دین از سیاست و تغییر گروه های مرجع در نسل جوان، مهم ترین برنامه های دشمنان در این خصوص است.

وی ادامه داد: مدعیان دروغین مهدویت به صورت فردی و اجتماعی تخریب مرجعیت را دنبال می کنند، زیرا اولین سد و مانع در برابر این مدعیان دروغین نهاد مرجعیت است و دشمن می داند فقط با تضعیف نهاد مرجعیت می تواند به روند خزنده خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: مدعیان مهدویت عمدتاً جوانان را به واگرایی از جامعه و به دنبال آن ضدیت با نظام تشویق می کنند، هر چند ممکن است در ظاهر و گفتار به شکل جدی از نظام حمایت بکنند، ولی در سیره عملی به گونه ای رفتار می کنند که تضعیف نظام را در پی دارد.

کارشناس این نشست ادامه داد: دشمن در پی آن است تا مرجع جوانان را از حوزه های علمیه به سمت مدعیان دروغین هدایت کند. هر چند در تغییر مراجع اعتقادی موفق نبوده، اما به تلاش خود ادامه می دهد و همه وظیفه داریم از نهاد مقدس مرجعیت حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه مدعیان دروغین علاوه بر ترویج خود به دنبال مرجع تراشی هستند اظهار داشت: این مدعیان یا خود را مرجع معرفی می کنند و یا یکی از منسوبین و اطرافیان خود را به عنوان مرجع معرفی کرده و مریدان را تشویق می کنند تا تمامی شئون زندگی خود را بر حسب نظر این مرجع ساختگی انجام دهند.

این محقق و پژوهشگر عرصه مهدویت پژوهی افزود: امروز دشمنان نظام به دنبال القای فکر و تاثیر گذاری می باشند و در حوزه مدعیان دروغین مهدویت شاهدیم که بخشی از آنها رسماً با دشمنان نظام در ارتباط هستند و بخشی از آنها به صورت ناآگاهانه در راستای اهداف دشمن حرکت می کنند.

وی از مشکل اقتصادی و اخلاقی به عنوان دو خصوصیت مدعیان دروغین مهدویت نام برد و گفت: در یک بررسی متوجه میشویم علی رغم ظاهری که چنین مدعیانی برای خود درست کرده اند، همه آنها پول های مختلف را تحت عناوین گوناگون از مردم گرفته و برای خود و خانواده هزینه می کنند و بسیاری از آنها نیز با مریدان خود روابط سوء اخلاقی برقرار می کنند.

وی گفت: ضدیت با نظام مقدس جمهوری اسلامی، مخالفت با مرجعیت، ترویج اباحه گری و ادعای مرجعیت به عنوان خصوصیات خاص این مدعیان دروغین به شمار می روند، هر چند شاید در ظاهر نتوان چنین خصوصیاتی را در این افراد دید.

کارشناس این نشست افزود: متأسفانه چون این مدعیان دروغین از حوزه اعتقادات وارد می شوند توانسته اند مریدان مختلفی را به دنبال خود بکشانند که به همین لحاظ کار امنیتی بر روی چنین گروه هایی به سختی انجام می گیرد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha