جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

رئیس مجمع اندیشه اسلامی گفت: این مجمع از 20 سال گذشته تاکنون با هدف تدوین و ایجاد منابع تحقیقاتی مورد نیاز در عرصه پژوهش های دینی فعالیت می کند.

‌آیت‌الله محسن اراکی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، تدوین دائره المعارف فقهی به سبک جدید را از اقدامات این مجمع برشمرد و گفت: عمق علمی، ساده نویسی و اختصار از ویژگی های این دائره المعارف است که با نام موسوعه الفقهیه المیسره در حال انتشار است.

وی با بیان اینکه تاکنون هفت جلد از این موسوعه در قطع رحلی منتشر شده است، گفت: تدوین این دائره المعارف را حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی انصاری عهده دار است و پیش بینی می شود تهیه مجموعه کامل این دائره المعارف در سی جلد تا هشت سال آینده به پایان برسد.

رئیس مجمع اندیشه اسلامی افزود: موضوعات این دائره المعارف به ترتیب حروف الفباست و بعد از اتمام به صورت نرم افزار نیز تقدیم جامعه علمی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 79 اثر از سوی مجمع اندیشه اسلامی منتشر شده است گفت: این آثار در نوبت های متعدد از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و نهادهای دیگر به عنوان برترین اثر و کتاب سال برگزیده شده اند اصلاحات مجمع اعمال گردید.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha