شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

قائم مقام کنفرانس اسلامی اروپا گفت: حوزه‌های علمیه شیعی خاستگاه اتحاد و انسجام اند و سابقه درخشان آنها در طول قرنهای گذشته گویای این مطلب است.

وی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، مراجع تقلید شیعه را حافظ کیان تشیع عنوان کرد و افزود: مراجع عظام تقلید شیعه با فهم صحیح از اوضاع بین المللی به هدایت و ارشاد جوامع شیعی مشغول هستند.

صلاح الدین جعفراوی، به نقش علما و مراجع تقلید در تحقق وحدت اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر وحدت با محوریت علما صورت پذیرد به سادگی از بین نخواهد رفت.

وی فساد حاکمان و رهبران را موجب انحطاط و انحراف جامعه عنوان کرد و یادآور شد: هم صدائی برخی حاکمان اسلامی با استکبار نتیجه ای جز اختلاف و تفرقه نخواهد داشت.

این اندیشمند اسلامی به بیان تفاوت های فرهنگ اسلام و غرب پرداخت و گفت: در فرهنگ اسلام جایگاه و شخصیت همه افراد مشخص است، اما در فرهنگ غرب اینگونه نیست.

دبیر کل کنفرانس اسلامی اروپا افزود: در اسلام، اخلاق در جامعه نیز هویت دارد، اما در غرب اینگونه نیست و اخلاق اجتماعی تعریف نشده و اخلاق فردی نیز با گوشه نشینی و ریاضت های غیر دینی اشتباه گرفته شده است.

صلاح الدین جعفراوی به جایگاه زن در اسلام و غرب اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام زن را تکریم کرده و با حرام و حلال کردن برخی کارها موجبات آسایش و راحتی او را فراهم آورده، اما در غرب زن به دنبال امور بی فایده مثل برابری در تمام مسایل با مرد است.

وی قوانین اسلام برای زنان را مطابق با فطرت آنان دانست و افزود: در هیچ دینی به این اندازه شرایط زنان درک نشده است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha