جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دشمن

حوزه/اتحاد و انسجام میان مسلمان استراتژی مقابله با دشمنان است، امروزه جهت گیری و حرکت اسلامی موجب شده اسلام بیشترین دشمنان را نسبت به خود داشته باشد؛ لذا باید هوشیارانه و با بصیرت به حرکتی تبلیغی که موجب اتحاد می شود ادامه داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از کرمانشاه جلسه هم اندیشی طلاب و فضلای مقیم استان کرمانشاه و قم در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان سنقر برگزار شد.

حجت الاسلام محمد قاسم احمدی با حضور در این جلسه با اشاره به پذیرش حوزه های علمیه در راستای جذب داوطلبان تحصیل در علوم دینی و اسلامی عنوان داشت: داوطلبین ورود به حوزه ابتدا باید انگیزه خود را از ورود به این مکان مقدس بدانند و هدفشان عزت نفس، پارسایی، تبلیغ دین و صیانت از ارزش های اسلام باشد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی استان کرمانشاه تصریح کرد: داوطلبان ورود به حوزه که پس از مدتی ملبس به لباس مقدس روحانیت می شوند باید قداست و شان طلبگی را حفظ کرده، سلامت اخلاقی و عزت نفس خود را در مواجهه با مشکلات از دست ندهد.

این استاد حوزه علمیه در بخشی دیگر از بیانات خود به مسئله وحدت و همدلی در حوزه های علمیه اشاره و ابراز کرد: اتحاد و انسجام میان مسلمان استراتژی مقابله با دشمنان است، امروزه جهت گیری و حرکت اسلامی موجب شده که اسلام بیشترین دشمنان را نسبت به خود داشته باشد لذا باید هوشیارانه و با بصیرت به حرکتی تبلیغی که موجب اتحاد می شود ادامه داد.

وی در پایان اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید نسبت  به موضوعات مختلف در جامعه شناخت داشته باشد و مجهز به امر تبلیغی خود ادامه دهند، حوزه های علمیه باید بینش درست در تمام زمینه ها را در اختیار دیگران قرار داده، تا موجب هدایت و سعادت جامعه گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha