یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

همزمان با فرارسیدن دهه کرامت، ائمه جمعه، مدیران و برخی از مدرسین اهل سنت استان های خراسان جنوبی، شمالی و رضوی با ‌آیت‌الله واعظ طبسی دیدار نمودند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ‌آیت‌الله واعظ طبسی، راه رسیدن به اتحاد ملی و وحدت کلمه را اهتمام جدی به اتحاد و انسجام برشمرد و افزود: نباید با این مسئله احساسی و شعاری برخورد کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: همه باید نگاه دوباره ای به یافته های فکری و اعتقادی خود بیاندازیم و همواره از خدای خود علم و یقین بخواهیم و تلاش کنیم تا پایه های علمی و اعتقادی ما با راه یافتن به مسایل علمی از اتقان و استواری برخوردار باشد.

وی گفت: الگوی مدیریت در زمینه مسایل فکری و اعتقادی و معرفتی، برای جهان اسلام، سیره رسول الله(ص) کتاب خدا و اهل بیت(ع) است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: عالمان دینی شیعه و سنی به برخورداری و الهام از سیره پیامبر(ص) در مسایل فکری، علمی و آموزشی، اهتمام ورزند و حوزه‌های علمیه عناصر برجسته علمی و فکری با این خصوصیت را تربیت کنند.

وی رهبران دنیای اسلام را به برخورد با عناصر افراطی و تفریطی فراخواند و افزود: هدف آنها هجمه به کتاب خدا و سنت رسول الله(ص) است لذا باید همراه و همدل در برابر نظام و مصالح ملی احساس تعهد و مسئولیت نماییم.

‌آیت‌الله واعظ طبسی اظهار داشت: نگاه سیاسی ما در همه زمینه ها بر اساس منطق و احترام به همه فرهنگ ها و تمدن ها و روابط منطبق با اسلام در روابط بین المللی است، صلح و دوستی، آرامش و برادری و امنیت در فضای جهانی یکی از بزرگترین هدف های جمهوری اسلامی است.

وی مسئله انرژی هستی ای را بهانه ای برای آمریکا برشمرد و گفت: ما هدفمان از غنی سازی اورانیوم، جنبه های صلح آمیز است و بارها آژانس، بیش از حق خود برکار ما نظارت داشته است، ولی متأسفانه ما را متهم می نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجام، ضمن خیر مقدم و تبریک ایام ولادت حضرت ثامن الحجج(ع) گزارشی از برنامه های آموزشی و خدماتی حوزه‌های علمیه اهل سنت را ارائه نمود.

وی گفت: در سالهای اخیر حضور هوشمندانه روحانیت و حوزه‌های علمیه اهل سنت را شاهد بوده ایم.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان، مسئولیت شناسی و حسن وظیفه روحانیون و علمای اهل سنت را قابل قبول دانست.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان، توجه مدیریت عالی حوزه به مسایل آموزشی و معیشتی حوزه‌های علمیه اهل سنت را همسان با حوزه‌های علمیه شیعی برشمرد و گفت: هم اکنون 1500 نفر از طلاب اهل سنت در 33 مدرسه در استان های خراسان اشتغال به تحصیل دارند و 900 امام جماعت و 8 امام جمعه با ابلاغ رسمی مشغول هستند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha