یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024

دکتر توفیق علی وهبه، رئیس مرکز عربی الدراسات البحوث شهر قاهره، وحدت اسلامی برای تحقق اهداف اسلام در سراسر جهان را یک ضروت دانست و گفت: بدون وحدت و انسجام اسلامی، نمی توان آرمان های اسلامی را نهادینه کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این استاد دانشگاه در حاشیه بازدید خود از کتابخانه ‌آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی(ره) افزود: امت اسلامی نیازمند وحدت در تمام عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و این امر توجه به مسئله تقریب بین مذاهب اسلامی را بیشتر می کند.

وی خاطرنشان کرد: استعمارگران جهانی به سرکردگی آمریکا تلاش می کنند عوامل تفرقه را بین امت اسلامی گسترش دهندو به این وسیله به اهداف خود برسند، ولی مسلمانان باید با هوشیاری و درایت توطئه آنها را خنثی کنند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: منظور از وحدت اسلامی نادیده گرفتن عقاید آنان نیست بلکه حفظ و تقویت اشتراکات میان آنهاست.

دکتر توفیق علی وهبه، با اشاره به نقش علما و مراکز دینی در بیداری امت اسلامی تأکید کرد، ما نیازمند ارتباط فرهنگی و علمی بیشتری با هم هستیم و باید راه های ارتباط و همبستگی علمی و فرهنگی را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه این کتابخانه نشانه عظمت روحی و همت بلند ‌آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی(ره) در حفظ و جمع آوری میراث فرهنگی اسلامی است گفت: بسیاری از کتب خطی موجود در این کتابخانه منحصر به فرد هستند و در هیچ جای دیگر یافت نمی شود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha