چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024

دومین نشست نکوداشت پژوهشگران مرکز جهانی علوم اسلامی به منظور تجلیل از پژوهشگران برتر این مرکز در عرصه علوم دینی برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری به تبیین موضوع انسجام اسلامی و بایسته های پژوهشی پرداخت و گفت:واژه هایی چون انسجام اسلامی، وحدت و تقریب مذاهب، هرگز به معنای ادغام و تضعیف آنها نیست، بلکه به معنای تفاهم قلبی و وفاق اجتماعی برای دستیابی به آرمان های مشترک اسلامی است.

وی افزود: اسلام دین جهانی است و شرایط سیاسی و اجتماعی حکم می کند که به اسلام جهانی فکر کنیم نه اسلام قومی.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، به گرایش گسترده جهان برای شناخت مفاهیم اسلام اشاره کرد و گفت: مردم جهان مشتاق هستند و می خواهند بدانند که چه نیرویی سبب شده بشریت در قرن بیست و یکم دگرگون شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، با تبیین تاکتیک های دشمنان برای استحاله فرهنگی جوانان مسلمان گفت:طرح اسلام هراسی، تضعیف مبانی اخلاقی و عقاید، ایجاد و تشدید اختلاف بین مسلمانان و تولید اسلام اروپایی و آمریکایی از ترفندهای مبارزه با اسلام و تضعیف هویت اسلامی است.

وی بر لزوم تعریف و تدوین اصول انسجام اسلامی و آسیب شناسی وحدت تأکید کرد و افزود:لازم است دائره المعارف اسلامی برای بررسی خدمات تمدن اسلامی به جهان و معرفی هویت اسلامی به جهانیان تدوین شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha