پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

‌آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی گفتند: در شرایطی که دشمن با تمام توان تبلیغاتی و رسانه ای خود درصدد تضعیف فرهنگ شیعه و معارف پیامبر است، احیای سنت های شیعی وظیفه ای همگانی است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له در دیدار با جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ها و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر ضرورت حمایت و ترویج معارف اهل بیت(ع) تأکید کرده و افزودند: باید روی فرهنگ اسلامی پافشاری کرد و آنها را به سادگی از دست ندهیم.

ایشان با بیان اینکه ملت ایران به نام اهل بیت(ع) شناخته شده است یادآور شدند: باید درب فرهنگ غرب از جمله اختلاط محرم و نامحرم را به روی خود ببندیم و جوانان را بر اساس فرهنگ اسلامی تربیت نمائیم.

این مرجع تقلید تأکید کردند: دشمن می خواهد شخصیت مسلمانان را عوض نماید و آنان را شبیه خود کند و هر چقدر هم در این زمینه هشدار داده می شود باز می بینیم گوشه هایی از فرهنگ غرب به تمدن اصیل اسلامی وارد شده است.

ایشان هویت اسلامی و دینی جوانان را آماج حملات دشمنان خوانده و گفتند: در هر جای این آب و خاک باشیم باید در مقابل دشمنان ایستاده و از فرهنگ دینی خود دفاع کنیم.

معظم له با بیان اینکه باید قدر شخصیت اسلامی خود را بدانیم اظهار داشتند: شیعیان هیچ چیزی کم ندارند و باید قدر ولایت اهل بیت(ع) را دانسته و به آن افتخار کنند.

‌آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، بر ضرورت حضور قرآن در زندگی مردم تأکید کرده و گفتند: باید قرآن را خوانده و در آن تدبر کنیم و آموزه های ارزشمند آنرا در زندگی خود تطبیق دهیم.

ایشان امر به معروف را موجب احیای جامعه دانسته و افزودند: همه جای دنیا مسلمانان را با این خصلت پسندیده می شناسند که لازم است آنرا زنده نگاه داریم و نگذاریم کمرنگ شود.

معظم له با اشاره به مضامین والای ادعیه امامان معصوم(ع) یادآور شدند: اگر هیچ آموزه و مکتبی برای هدایت بشر نداشتیم، خطبه همام نهج البلاغه به تنهایی برای سعادت همه بشریت کافی بود.

‌آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، احساس مسئولیت در میان اقشار مختلف جامعه را مورد تأکید قرار داده و گفتند: همه آحاد جامعه باید احساس مسئولیت کنند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha